9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    MacBeer

Mail: niet alle accounts ophalen

In mail heb ik 4 accounts: 2 POP accounts en twee Hotmail accounts.
    De POP accounts zijn de accounts die ik het meeste gebruik, de Hotmail accounts gebruik ik amper. Deze zijn vooral om junk op te vangen wanneer ik op het internet ergens mijn email moet invullen.

Nu zou ik graag willen dat wanneer ik op de ‘haal op’ knop druk dat alleen de POP accounts gecontroleerd worden en niet de hotmail accounts (dat duurt wat langer).
    De Hotmail accounts zou ik handmatig willen ophalen via het menu ‘postbus – haal op’.
    Echter ik kan nergens aangeven dat de Hotmail accounts genegeerd moeten worden bij dat ophalen wanneer ik op die knop in de knoppenbalk klik.

Heb ik iets over het hoofd gezien?

Bijdrager
    Gijs

Ga naar voorkeuren>Accounts. Daar kun je onder het tabje ‘Geavanceerd’ een vinkje weghalen bij automatisch ophalen van nieuwe post en/of ‘schakel deze account in’. Als je hem uitschakelt zie je die account ook niet meer in je lijst.

Bijdrager
    MacBeer

Wanneer ik de account uitschakel is deze ook niet meer handmatig op te halen via het menu ‘postbus’.

het vinkje weghalen bij ‘automatisch ophalen’ heeft betrekking op een ophaalschema dat je zelf kan instellen, bijvoorbeeld om het uur automatisch kijken.
    Dat heb ik al gedaan, maar ook wanneer ik op de ‘ophaalknop’ in de knoppenbalk klik of wanneer mail opstart wil ik dat de hotmail-accounts geen mail ophalen maar de POP accounts wel.

Volgens mij is het standaard in mail niet mogelijk.[/img]

Bijdrager
    fistkikker

ik ben bang dat je gelijk hebt…

Ik heb ook even gekeken in Mail, maar het enige wat ik kan vinden is dat je ‘m uit kan zetten bij automatisch ophalen. Niets over het al-dan-niet meedoen met handmatig ophalen…

ps: hee, dit is m’n 750e post!

Bijdrager
    Sad

kan je de accounts niet offline halen door op je mailbox te rechtermuizen en dan “take account offline” dan bestaat hij nog wel en als je gaat ophalen doet ie lekker niets, totdat je handmatig aangeeft dat je ze wilt ophalen.

Bijdrager
    Gijs
    ”MacBjorn”

Wanneer ik de account uitschakel is deze ook niet meer handmatig op te halen via het menu ‘postbus’.

Klopt, dat bedoelde ik ook met dat hij dan niet meer in de lijst staat. Maar je kunt het dan wel handmatig doen via Voorkeuren. Even aanzetten, berichten ophalen en weer uitzetten. Het is omslachtig, maar volgens mij de enige manier.

Bijdrager
    MacBeer
    ”Pliep”

kan je de accounts niet offline halen door op je mailbox te rechtermuizen en dan “take account offline” dan bestaat hij nog wel en als je gaat ophalen doet ie lekker niets, totdat je handmatig aangeeft dat je ze wilt ophalen.

Ik ben weer even aan het knutselen geslagen met dit ‘probleem’. Wanneer ik de desbetreffende boxen offline zet en op de ‘get mail’ knop klik dan zet Mail de boxen automatisch online…
    Is er geen third-party software die zulke mogelijkheden aan mail toevoegd?

Jammer dat Apple niet naast iedere mailbox in de postbuslijst een klein rond knopje zet waarmee je alleen voor die postbus de mail ophaalt.

Bijdrager
    michelvdb

Omweggetje:

Bijdrager
    MacBeer

Yep, maar dat probeer ik juist te omzeilen… ik wil niet het menu in duiken voor iedere account.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.