11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Karlson

Mail naar nieuwe Mac zetten.

Beste OMT’ers!

Ik heb nu al een poosje een iMac, en heb dus nog veel te leren.
    Vandaar, misschien een vrij voor de hand liggende vraag:
    Hoe zet ik mijn mail over naar een nieuwe Mac?

Ik ben namelijk van plan om een Macbook Pro aan te schaffen voor school, omdat een mac mijn inziens fijner en beter werkt.
    Ik ontvang nu al mijn mail: hotmail, school mail etc. op mijn iMac (via de mail app). Graag zou ik, wanneer ik mijn Macbook Pro heb, deze bewaarde mails ook kunnen lezen op mijn Macbook Pro. Ik weet dat je je postbussen kunt archiveren, maar niet wat ik er eventueel mee zou kunnen doen.
    Vandaar deze vraag.

Alvast bedankt :thumbsup:

Bijdrager
    Jm1996

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij worden bij de het instellen van je mail al je mails opgehaald die nog in je inbox van hotmail, of je schoolmail hebt staan.

Verder bij het opstarten van nieuwe mac wordt gevraagd of je bestanden van je oude/andere mac wilt overzetten.

Bijdrager
    Karlson

Kan je dan, bij het vragen of je bestanden van je oude/andere mac wilt overzetten, ook je mails selecteren?
    Want ik kan ze namelijk zo 1,2,3, niet in een bepaalde map vinden op mijn mac..

Ook is het zo dat er al heel wat oudere mails in de Mail app op mijn mac worden weergegeven, die niet meer in mijn inbox staan, maar die ik toch graag ook op mijn nieuwe machine zou willen bereiken.,.

Bijdrager
    Jm1996

Goede vraag, ik zou eens even naar je systeem voorkeuren gaan. Je kan dit proces ook achteraf doen via dit scherm dus neem hier alvast een kijkje

Bijdrager
    Mich

Gisteren verschenen op intermactivity, misschien heb je hier iets aan.

Bijdrager
    Karlson

@ Jm1996,
    Bedankt voor de tip, ik heb nu bij Mail -> Voorkeuren -> accounts -> het vakje voor ‘verwijder bericht van server na ophalen’ uitgecheckt. Nu blijven als het goed is al mijn opgehaalde mails (vanaf nu) op de server, waarnaar ik ze weer makkelijk via Mail kan benaderen.

@ alpaca,
    Bedankt voor de handige link! Deze ga ik zeker uitproberen.
    Nu heb ik al een Time Machine back-up, ik zou dus op soort gelijke wijze ook via mijn Time Capsule mijn mail terug kunnen zetten?

Bijdrager
    Karlson

Na wat gezoek over het terugetten van een back-up vanaf Time Capsule, ben ik heel wat wijzer geworden.

Bedankt voor het antwoord! :thumbsup:

Bijdrager
    Beninho

Ik zou voor de zekerheid je mailbox archiveren. Je moet dan ieder mapje en iedere mailbox apart archiveren.

Als je ze wilt importeren op je nieuwe macbook pro klik je in mail op archief –> importeer mailboxen

Dan weet je in elk geval zeker dat het goed gaat.

Bijdrager
    Karlson

Beninho bedankt!

Dat antwoord zocht ik:lol:

Bijdrager
    mtooster

en dan weet je ook zeker dat het een hoop werk is!

Als je je macbook hebt uitgepakt en opgestart verbind je met je draadloze netwerk (of met een kabeltje, is lekker snel) en zet je gewoon met de migratie-assisent je bestanden en instellingen over vanaf je iMac (of een Time-Machine backup) naar je nieuwe MacBook!

Bijdrager
    JBStudio

Wat ik altijd doe,
    is de map:
    user-biblio-mail
    EN het bestand:
    user-biblio-preferences-com.apple.mail.plist

kopiƫren naar exact dezelfde locatie van de nieuwe machine. KLAAR!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.