4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Sipke

Mail migreren van ML->Mavericks zonder MA?

Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe rMBP 15″ 2013 geleverd gekregen, dus met Mavericks. Ik wil met deze machine een verse start maken en niet “alles blind” migreren vanaf mijn 2008 Macbookje.

Er is echter 1 ding wat ik wil migreren vanaf die oude Macbook en dat is Apple Mail. Wat ik wil overzetten:
    – Op mijn Mac – gearchiveerde emails sinds 2007
    – Regels
    – Email accounts
    – Handtekeningen

Op mijn oude Macbook draait nu Mountain Lion. Ik wil dus de mail overzetten van Mountain Lion naar Mavericks.

Ik heb een CCC kloon van de 2008 Macbook op een USB3 externe SSD

Ten tijde van Snow Leopard heb ik dit ook wel eens gedaan, ging prima. Dat was van een oude SL naar een nieuwe SL. Kind kan de was doen. Ik weet welke plist e.d. bestanden ik moet overzetten, dat is niet de vraag.

De vraag:
    ML heeft een andere structuur qua email (ik herinner me iets van een map genaamd v2 die SL niet had). Van SL naar ML was wel wat gedoe maar ook dat is toen gelukt.

Hoe zit het met de mappenstructuur van Mountain Lion naar Mavericks? Is die gewoon hetzelfde en gaat het simpelweg kopiƫren van mappen naar dezelfde locatie op de nieuwe machine goed werken?

Dank, Sipke

Bijdrager
    computer space

Mailprogramma’s hebben toch gewoon een importeerfunctie?

Bijdrager
    makoe

wellicht een simpele gedachte maar:
    Als je oude macbook ML ondersteunt zal deze ook Mavericks ondersteunen.
    Dan ga je toch eerst je oude upgraden naar Mavericks? kun je meteen alles goed testen. Je hebt al een kloon gemaakt als back-up, dus dat zit goed.

Daarna kun je naar mijn idee alles moeiteloos migreren.

Ben benieuwd naar andere meningen

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik zou zeggen: wat let je om het te proberen? Zorg dat Mail volledig gestopt is, kopieer een postbus naar de juiste map op je nieuwe computer, start Mail en zie wat er gebeurt. Lijkt alles in orde, stop Mail dan en kopieer ook de rest; zo niet, ga dan op zoek naar andere oplossingen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.