7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    kel

Mail migratie naar nieuwe Mac

I leerde in de handige OMT101 tips hoe ik de bibliotheken weer zichtbaar kan maken.
    Kan ik bij Lion nog steeds van een oude Mac de Mail- en Mail-download mappen samen met de com.apple.mail.plist overkopieren? Of is het verstandiger een andere methode zoals de importfunctie van Mail te gebruiken? Heb niet zo’n zin om beide machines aan elkaar te hangen via b.v. target-mode.

Bijdrager
    Star65

Ik weet niet hoe je mail gebruikt, maar als je gebruik maakt van IMAP is het gewoon een kwestie van je account weer instellen op je andere Mac. Dan komt de rest vanzelf goed.

Bijdrager
    kel

Helaas, het gaat om een POP-account.

Bijdrager
    tarun

Je kan zeker proberen om domweg de mappen te kopi├źren van de ene naar de andere Mac. Let er wel op dat beiden Lion hebben, want anders krijg je wel een probleem.

Wat is overigens je weerzin tegen target mode. Dat wel er makkelijk en snel. Je kan dan gebruik maken van de migratie-assistent.

Bijdrager
    kel

Dus op deze manier overzetten vanuit Tiger gaat niet lukken?
    – Bang dat er meer overkomt dan ik bedoel, is oorzaak van huiver voor Target-mode.

vraag 1: Heb ik met migratieassistent de keuze om alleen data van Mail over te nemen?
    vraag 2: Verdient migratieassitent de voorkeur boven import-functie van Mail?

Bijdrager
    tarun

@Dus op deze manier overzetten vanuit Tiger gaat niet lukken?
    Klopt, de structuur is verandert. Mogelijk kan je wel de mail op je nieuwe Mac plaatsen en proberen te importeren. In het ergste geval moet je het geïmporteerde weer verwijderen.

@vraag 1: Heb ik met migratieassistent de keuze om alleen data van Mail over te nemen?
    Hier staat uitleg van Apple om je zorgen weg te nemen. Bij stap 8 en 9 staat dat je kan kiezen wat je wilt migreren.

@vraag 2: Verdient migratieassitent de voorkeur boven import-functie van Mail?
    Ja, want die neemt het geknutsel uit je handen.

Bijdrager
    kel

Dank! Hier kan ik mee verder.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.