11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    freshface

Mail met cc en bcc functie

Ik weet dat je bij hotmail de email adressen in een cc en bcc vakje kan laten zetten.
    Die dient ervoor toch dat de ontvanger de andere email adressen niet ziet.

Kan dit in mail ook ?

Bijdrager
    helix

natuurlijk kan dat;-)

bij weergave blinde kopie aanvinken (cmd alt B)

Bijdrager
    Rutger1981

weet wel dat je dan een copie ook naar jezelf stuurd.
    Ik vind dit niet zo hinderlijk maar jij misschien wel.

Succes

Bijdrager
    Brak Mak Morn

Als u een kopie van een bericht naar iemand wilt sturen zonder dat de andere ontvangers dit te weten komen, typt u het adres van die persoon of personen in het veld ‘Blinde kopie’. (Als de koptekst ‘Blinde kopie’ niet in het e-mailbericht wordt weergegeven, kiest u ‘Toon Blinde kopie-koptekst’ uit het Wijzig-menu.)

soms is de helpfunctie wel handig hoor…. :wink:

Bijdrager
    Oppie
    ”Rutger1981″

weet wel dat je dan een copie ook naar jezelf stuurt.

?? Verklaar je nader…

Bijdrager
    pepe

Hij bedoeld waarschijnlijk: 1 mailtje naar jezelf en “50” adressen in het BCC gedeelte…

Bijdrager
    hansenonline

nooit last van gehad en ik gebruik de blinde kopie erg vaak, maar nooit een naar mezelf gekregen.
    kan je bcc ook in de knoppenbalk zetten op een of andere manier?

daan.

Bijdrager
    Oppie

Op die fiets.
    Sinds enige(?) tijd hoeft dat niet meer, en kun je een mailtje met enkel BCC adressen ingevuld wegsturen, de afzender krijgt dan zoiets te zien: “undisclosed-recipients”, of: “recipient list not shown”. Probeer maar eens met een testmailtje.
    Leuker is het daarom om in het ‘Aan’ veld een toepasselijk ‘email adres’ te zetten, zoiets als:
    [email protected]” , Mail.app begint dan wel ff te mekkeren dat het geen geldig adres is, etc, maar verstuurd het toch wel; je krijgt het natuurlijk als onbestelbaar gebounced, maar het staat dan wel op de ‘Aan’ regel van al die berichtjes, en dat ziet er toch leuk uit! 8)

Bijdrager
    WebJ

Er zijn ook mailinglijsten waarbij in het veld ‘aan’ gewoon jouw e-mailadres staat maar het ondertussen ook op diezelfde manier naar 1000 andere mensen gaat. Kan iemand daar dan iets meer over vertellen hoe dat werkt? Als je namelijk een blinde kopie stuurt staat er bij aan namelijk een door jou zelf ingevuld e-mailadres, waarschijnlijk je eigen.

Bijdrager
    3sje

Hoe je een Blind Carbon Copy verzend is ondertussen al duidelijk gemaakt:-)

Wat er bedoelt met een mailtje naar jezelf te hebben elke keer, snap ik niet :?

En die post boven mij, dat wordt dan gedaan door een speciaal mailprogramma. Ik gebruik dit zelf bijvoorbeeld ook met een eigen php-script. Ik heb gewoon een database met honderden emailadressen en mijn php-code gaat dan record per record (dus elk emailadres apart) af en stuurt daar een mailtje naar met de gewenste mail. dit heeft dus niets met CC of BCC meer te maken, want het zijn mailtjes die TO gebruiken;-)

Bijdrager
    Rutger1981

Ik bedoel en sorry dat ik nu zo laat reageer, dat je dan automatisch in je bcc komt te staan als je dat activeerd. Dit kun je makkelijk eruit gooien als je dat wilt natuurlijk. Ik begin nu wel te twijvelen of deze eigenschap alleen bij mij voorkomt.

No big deal. Succes.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.