4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    J-peters

Mail merge probleem Numbers –> Pages ('09)

Hallo, via Numbers kun je een adressen bestand mergen met bijvoorbeeld een Pages document. Volgens het instructie filmpje van Apple werkt dat feilloos, maar….

Ik krijg steeds als ik het numbers document wil gebruiken om te mergen, de melding:

“Selecteer een Numbers-document dat een of meer koptekstkolommen met namen en een of meer rijen met gegevens bevat.”

De bovenste kolom is een koptekstkolom. (naam, adres etc)
    Wat doe ik fout?

Het irritante is dat ik het eerder heb gedaan, een jaartje terug en toen ik heb ook zitten klooien om het voor elkaar te krijgen. Grrr.
    Het is toen wel gelukt overigens.

Wie heeft de gouden tip?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Bianco

Heb je de gehele rij geselecteerd en er een koptekstrij van gemaakt met Rechtermuisknop: zet om naar koptekstrij?

Bijdrager
    J-peters

Hoi Bianco,

Je hebt gelijk, en daar zat ‘m de kneep.

bedankt

Bijdrager
    Beegee

J-peters,

Ik ben blij dat ik nu iemand heb gevonden die hetzelfde probleem heeft dan ik.

Kun je mij nog eens stap-voor-stap uitleggen hoe het dan in zijn werk moet gaan, want ook na het benoemen van de koptekstrij, blij ik de melding houden.

Ik gebruikt de versie 4.2 (4582) van Numbers en versie 6.2 (4582) van Pages of versie 4.3 (1048) van Pages ’09.

Ik hoop zo dat je mij uit de brand kunt helpen, overal lees ik dat het mogelijk moet zijn, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Alvast dank voor de hulp

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.