6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    silvercircle

mail, meldingen Youtube naar inbox i.p.v. ongewenste reclame

Ik heb voor enkele Youtube kanalen de optie aan om berichten te krijgen als er iets gepost wordt.
    Deze mails, die via mijn gmail e-mail adres komen, worden steeds in de map ongewenste reclame geplaatst in Mail. Ik slaag er niet in om deze gewoon in de inbox te laten komen.

De optie “schakel filter voor ongewenste reclame” heb ik ook al uitgezet zonder resultaat.

Ze telkens naar de inbox laten verplaatsen brengt niets op, de volgende blijven in de map “ongewenste reclame” van het gmail account komen. Het zijn ook enkel de meldingen van Youtube, andere e-mails naar mijn gmail account komen netjes in de inbox.

In Gmail zelf vind ik ook niet direct een optie om dit eventueel op te lossen.
    <p style=”text-align: left;”>Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?</p>

Bijdrager
    McD44N

Zit er een terugkerend woord of karakter in zo’n melding, zoals ‘Youtube’ of ‘channel’? Dan kun je dat woord in een Mail-Regel zetten en de resultaten daarvan naar je Inbox sturen..>

https://support.apple.com/nl-be/guide/mail/mlhlp1017/mac

Bijdrager
    Shmoo

Filters en regels is eigenlijk nergens voor nodig. Het trucje heeft te maken met het feit dat je mailprogramma/server moet leren wat inkomend en spam is. Nu ziet het deze mailtjes als spam, om welke reden dan ook. Veel mailtjes die achter elkaar binnenkomen of weinig tekst + linkje in de body. Dat zijn allemaal reden waarom iets als spam gezien kan worden.

Het enige dat je hoeft te doen is deze mailtjes verplaatsen naar je inbox en ze daar laten staan. Niet allemaal, een handje vol is al voldoende. Laat ze ongeveer twee weken in je inbox staan, ook al heb je ze gelezen en je zal zien dat op x moment dit soort mailtjes vanzelf in je inbox komen. Op dat moment kun je de oude mailtjes gewoon verwijderen naar de prullenmand.

Bijdrager
    McPim

Shmoo op 7 januari 2020 om 10:35
    Het enige dat je hoeft te doen is deze mailtjes verplaatsen naar je inbox en ze daar laten staan.

silvercircle op 5 januari 2020 om 10:15
    Ze telkens naar de inbox laten verplaatsen brengt niets op, de volgende blijven in de map “ongewenste reclame” van het gmail account komen.

Bijdrager
    Shmoo

Daarin lees je toch niet in dat hij een vijftal vergelijkbare mailtjes als gelezen – ongeveer twee weken lang in zijn inbox heeft laten staan?

Je inbox en spam -folders dienen als een template om vanaf te bepalen wat inkomend en spam is. Algoritmes leren op basis van de content in deze folders wat waar terecht moet komen.

Het zal toch niet … dat diensten zoals Outlook, Gmail en iCloud niet zelfstandig kunnen uitvogelen wat GEEN spam is. Dat is zoiets als een bakker die geen brood kan bakken zonder recept. Ik denk dat bovenstaande diensten wel een hoger niveau aantikken.

Ik heb van mijn leven nog nooit een regel gebruikt bij dit soort providers om te bepalen wat wat is.

Bijdrager
    silvercircle

Ik heb er nu enige in de inbox laten staan.

Zal eens kijken of dat iets oplevert.

Denk het eerlijk gezegd niet want ander mails die eerst in de reclame folder komen en die ik dan naar de inbox verplaats en toch direct wis komen volgende keren niet meer in de reclame. Denk dat het is specifiek is van de combinatie Youtube en gmail account.

Het zijn dus enkel en alleen de mails die verwittigen wanneer een nieuw filmpje op een Youtube kanaal gepost is.

Apple zal daar niet van houden denk ik:-)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.