4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    DWizzy

mail markeren als ‘replied’

Veel mailtjes die ik krijg beantwoord ik niet via mail maar b.v. via een forum, of tegelijk met een ander mailtje. Toch wil ik deze mailtjes in Mail.app markeren als ‘beantwoord’. Is hiervoor bij voorbeeld een applescript?
    onder Mailsmith is ’t niet moeilijk:
    [code:1:97287b8c62] tell application "Mailsmith 1.1"
    — mark selected messages as replied to
    — can change ‘answered’ to ‘forwarded’ or ‘redirected’
    set answered of selection to true
    end tell[/code:1:97287b8c62]
    Helaas spreek ik geen applescript. De enige oplossing die ik gevonden heb is MailTemplate, die de functie “Mark message as replied”: om een heel programma geïnstalleerd te hebben wat niet werkt onder Mail.app 2 voor één functie vind ik wat overdreven.

Dit zou geen moeilijke vraag moeten zijn, maar zoeken naar termen als ‘replied’ of ‘answered’ is (wonder boven wonder;) van weinig nut.

Bijdrager
    tiny

Mocht je in staat zijn Mail.app te gebruiken: daar kan het in ieder geval erg makkelijk. Gewoon met rules. Ik ken geen andere mailclients maar volgens mij hebben die ook wel dat soort dingen.

Ik heb idd ook mailtjes over threads in fora en andere mailtjes die ik echt maar één keer hoef te zien. Je sluist die door naar hun eigen map. Ik weet niet zeker of je ‘beantwoord’ bedoelde of ‘gelezen’. In ieder geval kan je dan daar ook een automatische reply aanmaken en/of de mail markeren als gelezen.

Sinds Tiger zitten er in Mail ook smart folders. Ik heb er eentje aangemaakt voor ‘unread’. Ik maak dus geen rules aan voor ‘marked as read’ zodat ze in deze map terecht komen. Maar als ik ze één keer heb aangeklikt, verdwijnen ze automatisch uit deze dynamische map. De rule zet ze waar ze horen…

Heb je hier wat aan?

Bijdrager
    DWizzy
    ”tiny”

Mocht je in staat zijn Mail.app te gebruiken

ja…

Ik heb idd ook mailtjes over threads in fora en andere mailtjes die ik echt maar één keer hoef te zien. Je sluist die door naar hun eigen map.

dat lukt me wel, ook automatisch als ‘gelezen’ of ‘beantwoord’ of weet ik veel wat in te stellen… maar ik wil pas als ik daadwerkelijk een antwoord op een bepaald mailtje heb gegeven – via welk kanaal dan ook – het markeren als beantwoord.

Ik weet niet zeker of je ‘beantwoord’ bedoelde of ‘gelezen’.

als ik over ‘beantwoorden’, ‘replied’ en ‘answered’ sprak… mag je dat zelf uitzoeken:P

In ieder geval kan je dan daar ook een automatische reply aanmaken

maar ik wil niet écht mailen, ik wil alleen instellen alsof ik terug gemaild heb.

Bijdrager
    Moh

Je wilt dus dat Apple Mail weet wanneer je iets hebt beantwoord/gelezen hebt en dan deze als zodanig markeert?
    Dat is volgens mij niet mogelijk behalve in de gevallen waarbij je een mailtje beantwoord in Apple Mail die verband heeft met een ander mailtje. Die kun je namelijk linken met elkaar.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.