8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    schrips

mail maakt mobileme account aan en loopt vast

In een poging om een nieuwe icoud-account aan te maken in mail, ontstond er opeens een MoblieMe account. Huh? Dat bestaat toch niet meer?
    Deze account doet het dus ook niet. In het mailprogramma is in de linkerkolom een MobileMe afdelinkje bijgekomen, met een voortdurend lopend radertje. Als ik bij mail>voorkeuren>accounts aan de linkerzijde op MoblieMe klik om hem met het onderaanstaande minnetje te verwijderen begint steevast het kleurige strandballetje te draaien, en loopt mail helemaal vast. Ik heb geen idee hoe ik deze account weer weg kan krijgen. En dat is dus mijn vraag! Alvast veel dank voor reageren.

Bijdrager
    gipsman

En lukt het verwijderen ook niet als je alle info uit account/postbus/geavanceerd haalt ?

Bijdrager
    iMad

Systeemvoorkeuren / Internet accounts al geprobeerd?

Bijdrager
    schrips

Johannes, nee, dat gaat al niet, want áls het me al lukt om op het MobileMe plaatje te klikken voordat de gekleurde bal begint te tollen, dan tolt ie wel als dat me wél is gelukt. Hij is echt niet te benaderen.

Bijdrager
    schrips

iMad, ik kan het door jou genoemde niet vinden bij systeemvoorkeuren. Internetaccounts staat er niet bij…

En als ik daar op MobileMe klik dan krijg ik dit te zien:

/uploads/community/15f3b737f03c8b4863975bfe97373b276e02ff4a_14118.png

Bijdrager
    schrips

laatste plaatje kwam niet door, kennelijk passen er geen twee in 1 bericht:

Bijdrager
    schrips

Kan ik de boosdoener (whatever it may be) niet besluipen en elimineren zonder dat ie het doorheeft?

Bijdrager
    gipsman

Wat is je huidige OS ?
    Is het nog Leopard of Snow Leopard ?
    Heb je al een andere icloud ID ?
    Als je nog niet in Yosemite bent, doe dan de upgrade als je mac het aankan.
    Maak wel eerst een volledige backup.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.