10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Bernardus

Mail loopt vast wanneer ik bijlage kies

Mail loopt vast bij selecteren van sommige bijlagen, zowel grote als kleine bestanden.
    Weet iemand hier een oplossing voor?

Bijdrager
    snipper

Soms is dat een bij-effect van een te volle harde schijf.. Check eens op verschillende momenten hoeveel ruimte er nog vrij is. Afhankelijk van wat je met je Mac doet, heb je minimaal enkele honderden megabytes, maar liever een paar gigabyte harde schijfruimte vrij.

Bijdrager
    Bernardus

Heb nog een 17 Gb vrij, dus daar ligt het niet aan

Bijdrager
    Bernardus

170 Gb, sorry, wat een NUL allemaal niet kan doen….

Bijdrager
    snipper

Heb je de ‘gebruikelijke zaken’ al gedaan? Opstarten van je OS X installatieDVD, het installeren afbreken, schijfhulpprogramma kiezen en je bestandsindeling repareren en je schijfindeling repareren?

Bijdrager
    snipper

Als het daarna niet over is, moet je je mischien afvragen of het iets is van dat account, of dat het ‘systemwide’ is. Dit kun je doen door uit te loggen uit je huidige, en in te loggen als een andere gebruiker. Als die er nog niet is, kun je die aanmaken via syteemvoorkeuren -> accounts.

Als je daar hetzelfde probleem niet hebt, is het waarschijnlijk een programma-voorkeur die in de war is. Je kunt het dan vaak al oplossen door Mail uit te zetten, de plist file van mail weg te gooien en mail opnieuw op te starten, zodat het een nieuwe aanmaakt. Google even voor meer details.

Als je het daar ook hebt, is het vaak het handigst om je systeem opnieuw te installeren, met behoud van instellingen. Je hoeft dan niet alle andere software opnieuw te installeren. Maar altijd eerst een backup voor de zekerheid!

Bijdrager
    Bernardus

oeioeioei,

daar ben ik nu geen voorstander van ….

Bijdrager
    snipper

Natuurlijk laat ik graag iedereen aan het woord die een betere/veiligere/makkelijke oplossing weet :mrgreen:

Bijdrager
    michelvdb

Problemen om berichten te openen of berichten die moeilijk
    doen liggen vaak aan beschadigde bufferbestanden.

Stop Mail als het nog openstaat en verwijder de Mailcache:

/Gebruikers/jouw_gebruikersnaam/Bibliotheek/Caches/Mail[/list:u:34eed06e72]

Bijdrager
      snipper

Interessant!

Ik ontdekte 24,8 MB aan cachebestanden, netjes in 15 mapjes, genaamd 00 t/m 15 en variƫerend van bewerkingsdatum van 30 juli tot vandaag.

Omdat ik toevallig gisteren ook een raar probleem had met Mail (ik opende een mailtje en vervolgens was het nergens meer te vinden!) heb ik de hele cache map eens weggegooid.

Kun je er nog meer over vertellen?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.