5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    steeze

Mail loopt vast bij replyen

Zoals de titel al aangeeft loopt mijn mail sinds vanmorgen vast, als ik een mail wil beantwoorden. Een nieuw bericht beginnen lukt trouwens ook niet.

Ik ontvang wel gewoon mails. Alleen zelfs mails sturen lukt maar niet. Het loopt al de hele dag vast. Enige wat ik kan doen is mail steeds geforceerd laten stoppen.

Ik heb maar 4 accounts in mail staan (3 van hotmail, 1 van mijn eigen website). Dus denk niet dat het aan dat kan liggen.

Heb dit probleem trouwens vaker gehad. Zeker 1 á 2 dagen per maand. Weet iemand aan wat het kan liggen ?

Bijdrager
    michelvdb

Stop Mail, gooi de mailcache – com.apple.Mail – uit ~/Bibliotheek/Caches en heropen Mail.

Bijdrager
    steeze

Ik heb mijn Mac even uitgezet (staat normaal gesproken 24u per dag aan), na 15 min weer aangedaan en hij deed het weer. Wel vreemd, want ik weet nog steeds niet aan wat het probleem lag. Maar ik ben allang blij dat ik nu gewoon weer mails kan versturen.

En @michelvdb in mijn cache map zie ik geen com.apple.Mail bestand staan.

Bijdrager
    michelvdb

Tot en met 10.4 Tiger is het pad naar de mailcache ~/Bibliotheek/Caches/Mail

Bijdrager
    1984
    steeze op 03 september 2010

Ik heb mijn Mac even uitgezet, na 15 min weer aangedaan en hij deed het weer.

Had je al een herstart geprobeerd, een periode terug had ik een soortgelijk probleem met “Mail”, en na een herstart functioneerde hij weer zo als het behoord.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.