7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Ingmar

Mail loopt vast bij opstarten/proberen bericht te versturen

Hallo,

Met het Mail programma op mijn Mac verstuur en ontvang ik al een jaar emails van mijn Hotmail. Sinds ik nu een eigen website heb genomen, heb ik ook de beschikking over een [email protected] adres. Dit mailadres heb ik geprobeerd ook in Mail te zetten, zodat ik Mail ook kon gebruiken voor het ontvangen en verzenden van dat mailadres. Er werd mail ontvangen, maar toen ik via dat emailadres een mail probeerde te versturen, kreeg ik de melding dat het bericht niet verstuurd kan worden via de server ‘…’. Toen heb ik geprobeerd wat instellingen te veranderen en toen wilde ik drukken op de knop ‘Probeer geselecteerde server’. Op dat moment veranderde de muis in het draaiende strandballetje en moest ik het Mail programma geforceerd stoppen.

Nu is het probleem dat als ik Mail open, het programma gaat zoeken naar nieuwe mails, dan automatisch het nog te versturen mailtje opent met de foutmelding en de knop ‘Probeer geselecteerde server’ en binnen een seconde weer vastloopt. Het programma is dan weer alleen te sluiten door het geforceerd te stoppen. Wat zou ik aan dit probleem kunnen doen? Want ik kan het hele programma nu niet meer gebruiken.

Mvg,
    Ingmar

Bijdrager
    gerryvonne

Ga in Finder naar Bibliotheek > Mail. Hier vind je al je mailaccounts. Zoek het account waarmee de e-mail wordt verzonden. Binnen deze map, kan je de foutieve mbox verwijderen. Deze mbox komt overeen met de map postbus die je ziet in Mail.

Na verwijdering, kan je Mail weer opstarten. Mail zal dan automatisch weer een lege mbox aanmaken indien nodig. De e-mail die je probeert te verzenden ben je kwijt.

Controleer daarna de juiste settings voor het versturen van e-mails. Voorkeuren > Accounts > Accountinformatie > Server uitgaande post (SMTP).

Bijdrager
    Hansi2124

Na verwijdering, kan je Mail weer opstarten. Mail zal dan automatisch weer een lege mbox aanmaken indien nodig. De e-mail die je probeert te verzenden ben je kwijt.

Niet alleen die mail, maar ook de rest van al je mails van dat account. Dus doe dat maar niet……
    Zet de server Uitgaande post op je internetprovider die je toegang tot het internet verleent, zoals Ziggo, Online, KPN of zo. Maar dus niet je hostingprovider waar je dat [email protected]…. adres van hebt.
    Let ook op de poort die je in moet vullen bij Geavanceerd.

Moderator
    Strifer

Dus zelf doe je helemaal niets en hij loopt meteen al vast? Zet anders even je internet uit zodat ie een melding geeft dat er geen verbinding is en dan hopen dat ie niet meteen weer crashed. Crashed ie niet, dan kun je doen wat Hansi aangeeft (de server voor uitgaande post van je eigen provider gebruiken voor de mail van het persoonlijk domein) en het weer opnieuw proberen.

Bijdrager
    Ingmar

Het probleem is inderdaad opgelost door het uitschakelen van het internet en nu mail te versturen vanaf een ander mailadres. Bedankt!

Bijdrager
    Hansi2124

Graag gedaan!

Moderator
    Strifer

vanaf een andere server voor uitgaande post neem ik aan. ik bedoel… je kan beide e-mail adressen (hotmail en eigen domein) nu gewoon weer gebruiken neem ik aan?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.