8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Almerrrrr

Mail loopt vast bij ophalen mail

Best een aardig probleempje
    mijn apple mail loopt vast zodra ik mail ga ophalen.
    Zodra ik mail opnieuw start heeft ie wel wat berichten opgehaald maar haalt de zelfde berichten nogmaals op en loopt weer vast.

Ik heb vandaag al meerdere malen via webmail van alle account de emailbox leeggehaald en dan loopt mail even goed zodra er weer mail binnenkomt loopt ie weer vast.
    Ik heb de cache verwijderd maar dat helpt ook niet.

Iemand nog een idee??

Bijdrager
    Panthertje

Storing bij je provider (geweest) ?
    Dan wil wil ook wel is blijven “hangen”

Bijdrager
    Almerrrrr

Nee niet zover ik weet kan er bij webmail wel gewoon bij en de rest hier in huis heeft geen problemen met de email

Bijdrager
    fistkikker

klik eens op het tandwieltje linksonderin het hoofdvenster van mail en dan op ‘Toon info’. Je kan dan zien wat er volgens Mail op de server staat en die bestanden evt. wegmikken. Dat hoeft dus niet omslachtig via webmail.

Heb je daar wat aan?

En pantertje, zou je je aan de maximale onderschrift-hoogte van 60 pixels willen houden (het is max. 590 px breed en 60 px hoog, om het forum niet uit z’n verband te rukken)

Bijdrager
    Almerrrrr

Ik kom niet eens zo ver dat ik de berichten kan verwijderen onder toon info
    zodra ik opstrart en mail gaat kijken voor berichten dan hangt ie al.

Bijdrager
    fistkikker

ideetje: mail opstarten zonder internetverbinding, automatisch checken uitzetten, dan internet er weer op en dan kijken wat er opd e server staat/

Dan weet je, als hij toch vastloopt, dat het aan je lokale mail ligt en niet aan iets op de server.

Bijdrager
    MDF

@Almerrrrr

Ik herken jouw probleem volledig. Heb er zelf ook al verschillende maanden last van en heb werkelijk al van alles geprobeerd. Heb ook al de vraag gesteld op dit forum, maar een echte afdoende oplossing nog niet gevonden.

Ik heb mail eerst offline gezet, ik heb de regels uitgezet, ik heb van meerdere providers ze systematisch uit en aan gezet en geprobeerd met een enkele of meerdere… Ik heb via webmail mails gaan deleten. En iedere keer als je geforceerd stopt in mail en terug opstart krijg je sommige mailtjes opnieuw binnen met als resultaat soms 20x hetzelfde bericht.

En als je eenmaal je mail “lopende” hebt, dan gaat het goed tot de volgende keer als je terug opstart, dan is het terug Bingo… (enfin, bij mij toch)

Het laatste wat ik geprobeerd heb (vorig weekend trouwens) waren de preferences van mail deleten en dan terug mail opgebouwd. Ik dacht dat het goed ging. Tararara…. na één dag al terug van hetzelfde. Ik wordt er stillaan gek van. :evil: :D

Bijdrager
    Almerrrrr

@MDF Inderdaad dat is bij mij dus precies hetzelfde nou dan ga ik lekker mijn spul backuppen en een schonen installatie eroverheen gooien is sneller en makkelijker dan lopen rommelen om het te repareren iedereen in ieder geval bedankt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.