11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    rubendk

Mail loopt iedere keer vast

Hoi,

Ik haal mijn e-mails binnen via Mail alleen deze blijft telkens hangen als ik m’n mail wilt ophalen of mijn preferences ofzo wil aanpassen. (alleen het programma, niet de computer). Hoe kan ik dan vorkomen dat hij vastloopt en dus wel m’n mail op kan halen? Moet ik het programma dan opnieuw installeren of kan het ook op een andere manier oplossen?

thanks!

Bijdrager
    hmmble

Maak je gebruik van Growl icm Mail?
    Ik had nl dezelfde problemen als jij beschrijft. De laatste keer dat ik de problemen had, crashte Mail en gaf aan dat de Growl-plugin mogelijk problemen gaf. Deze heb ik nu uitgezet. Ik heb sindsdien (3dgn) nog geen problemen gehad met Mail. Dus even afwachten of dit de oplossing is.

Bijdrager
    rubendk

ik heb geen growl…maar hij geeft verder ook geen foutmelding ofzo…Hij loopt gewoon vast….

Bijdrager
    rubendk

ik heb geen growl…maar hij geeft verder ook geen foutmelding ofzo…Hij loopt gewoon vast….

Bijdrager
    Dennis002

Als je time machine hebt kun je wellicht terug naar een moment voordat het probleem ontstond?

Bijdrager
    rubendk

Die heb ik niet ge├»nstalleerd en doe ik nix mee om eerlijk te zijn…iemand anders hetzelfde meegemaakt?

Bijdrager
    poembaa

Ik heb nu hetzelfde.

Eerst bleek mail ineens alle instellingen van emailaccounts kwijt te zijn. Vaag, want ik had niks gedaan met mail (ik had wel iets gedaan met beeldschermen). Okee, irritant, maar mailaccount weer toegevoegd. Hij gaat beginnen met mail ophalen, halverwege zie je in de balk dat hij nog maar 0 KB/S binnen krijgt. Vanaf dat moment kan ik mail dus niet meer sluiten. Computer uitzetten lukt ook niet meer en moet ik met de hand doen. Maar goed, dat dus elke dag, want mail stond op automatisch opstarten.

Het gekke is, dat de optie “reageert niet, forceer stop” niet te kiezen valt in je dock. Hij vindt dus kennelijk zelf niet dat hij vast zit.

Time machine heb ik ook niet meer. Dat had ik, maar werkte helemaal niet toen ik het een keer nodig had en kon ik alsnog alles met de hand terug gaan zetten. Maar goed, dit is ook niks.

Wie heeft een goede optie? Ik begin zo zachies an weer terug te gaan naar mijn windows tijdperk. Moet ik mail opnieuw installeren?

Moderator
    unSOUND

Wat meestal wel werkt, is de tip uit dit topic:

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=2002297#2002297

Bijdrager
    poembaa

Ja, dat werkt, voor zover het gaat over de berichten opnieuw in mijn mail zetten. Dus helemaal top, ik was al bang dat ik die kwijt was!

Wel ben ik nog steeds mijn diverse emailaccounts kwijt (maar goed, i k zet ze er zo weer in hoor, dus ook daar zal je mij niet over horen).

Maar dat stopt niet het probleem van het blijven hangen. Hij hangt nog steeds op het ophalen van berichten. Hij zegt er een paar goed te hebben binnengehaald (die staan nu al vier keer in mijn inbox, zucht), maar daarna hangt hij weer op het binnenhalen van een bericht. Hij geeft dan aan dat hij het binnenhaalt met 0 KB/S.

Dat is vanaf een gmail account. Ik heb al geprobeerd in Gmail alle berichten te verwijderen van de afgelopen dagen (wie weet zat daar een veel te groot bestand bij, of een corrupt bestand of, nou ja, wie weet). Maar toch gaat hij weer berichten binnenhalen die hij a) al binnen had en b) niet zou moeten binnen halen omdat ik ze verwijderd heb.

hmmmm…. Iemand nog een idee?

Bijdrager
    poembaa

Goed, daar ben ik nog een keer, in de hoop dat er iemand een lampje op gaat.

Ik heb ondertussen de plist een keer verwijderd. Toen moest ik mijn mailaccounts er opnieuw inzetten. Prima, gedaan, maar niet gekozen voor de gmail account (waar hij de eerste keer op hing) maar een andere (van mijn eigen domein) account. Geeft hetzelfde probleem. Hij gaat mail binnenhalen en na een paar mailtjes geeft hij het op en blijft het scherm hangen in binnenhalen met 0 KB/s. Dus lijkt het niet te liggen aan gmail of een andere mail account, maar aan iets anders. Aan mail, of aan mijn internetverbinding? Vaag.

Nu heb ik mail verwijderd en ik dacht mail via mijn OSX CD even opnieuw op mijn Macje te zetten. Nou dat blijkt niet helemaal zo te werken, want als ik de OSX CD erin steek, dan wil hij heel het OSX systeem er opnieuw opzetten. Dat hoeft niet, dat wil ik niet, ik wil alleen mail!

Iemand enig idee hoe mail weer vers te installeren zonder dat ik mijn hele Mac opnieuw moet doen?

Bijdrager
    poembaa

Zo, probleem is opgelost.

Ik heb overal (dus uit User en uit computer zelf) alles wat met mail te maken had weggegooid uit de applicationssupport mappen. Daarna mail van een andere Mac gebruiker op een stickie gezet en dat opnieuw op mijn computer gezet. Daarna deed hij het gewoon weer. Wat het probleem was? Geen idee, maar het werkt weer.

Alleen mail (programma) weggooien en opnieuw erop zetten hielp niet.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.