14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Mail leegt prullenmand niet juist

Ik heb ingesteld dat de mail in de prullemand na 1 maand verwijderd moet worden, werkt helaas niet.

Iemand een oplossing?

Vast bedankt

Bijdrager
    Shmoo

Wat werkt er niet?

Deze instelling wilt bijvoorbeeld niet zeggen dat Mail automatisch elke 1e van de maand de prullenmand leegt. Het is dus logisch dat er mailtjes in je prullenmand blijven staan die jij gisteren of vorige week hebt verwijderd.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@shmoo, excuus dat mijn vraag niet duidelijk is, er staat: dat er is ingesteld, dat de mail in de prullemand na 1 maand verwijderd moet worden….

dus mail van 5-2-2016 moet op 5-3-2016 verwijderd worden zoals ik het heb ingesteld dus…

Bijdrager
    essiw

Wat Shmoo probeerde uit te leggen was dat mail van 5-2-2016 niet per se op 5-3-2016 verwijderd wordt. Enkel mail die je op 5-2-2106 naar de prullenmand hebt verschoven wordt op 5-3-2016 verwijderd. Het betekend dus dat mail 30 dagen in je prullenmand blijft staan, niet dat mail die 30 dagen oud is direct verwijderd wordt.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@essiw,

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het verwijderen op die manier gaat, heb je voor mij de bron, van Apple dus, waarop je je mening baseert?

Bijdrager
    GoeieDag

Joh, probeer het zelf eens met een mailtje!
    Net zelf gedaan, en het klopt: een oude mail (van aug 2015) die ik uit ‘Inkomend’ weggooi, staat dan in de prullenmand, terwijl ik ook een termijn van een maand heb ingesteld.

Bovendien, het is gewoon wat er letterlijk staat bij die instelling:
    ‘Wis verwijderde berichten permanent: …’
    (bold door mij)

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Goeiendag,

Waar is dat geschreeuw voor nodig????

Bijdrager
    GoeieDag

Geschreeuw?
    Maar ben je er nou uit, of wat?

Bijdrager
    Shmoo

Het werk wel degelijk op basis inkomende datum en niet de datum dat jij het mailtje naar de prullenmand verplaatst.

Er zit schijnbaar alleen een 24 of 48 uur beveiliging op om te voorkomen dat je bijv. 10 oudere mailtjes in de prullenmand gooit en dan blijkt dat er eentje tussenzit die je nog moet hebben maar omdat de prullenmand alles wist na 30 dagen zouden die mailtjes normaal dus meteen van de server verdwijnen.

Best wel netjes die kleine vertraging.

Ik heb het in de gaten gehouden. Ik had een hele discussie met iemand vrijdag in de prullenmand gegooid, dit waren meer dan 100 mailtjes en nu zie ik dat ineens mijn dat de grootte van mijn mailbox (iCloud) van 88mb teruggebracht is naar 55mb. Kijkende in de prullenmand zie ik nu dat mijn laatste mailtje dateert uit 04-03-2016. Ook mijn spamfolder is ineens teruggebracht deze stond vrijdag nog op meer dan 100 items.

Bijdrager
    GoeieDag

JoopJoopJoop komt hier niet meer, want JoopJoopJoop kan alleen ZeikenZeikenZeiken (zie z’n andere postings).

Shmoo, ik ga het ook eens bekijken of dat klopt, die 24/48 uur delay.

Bijdrager
    essiw
    JoopJoopJoop op 24 maart 2016

@essiw,

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het verwijderen op die manier gaat, heb je voor mij de bron, van Apple dus, waarop je je mening baseert?

Als je aan mensen hulp vraagt, zou je ook normaler reageren, vandaar de reactie van GoeieDag. Het is niet normaal om aan iemand een bron te vragen van Apple (alsof overal bronnen voor te vinden zijn) als die je probeert te helpen. Sterker nog, ik heb je mijn bron al gegeven, mijn bron is de reactie die Shmoo had gemaakt. Daarbij natuurlijk eigen ervaring en ervaring bij soortgelijke functies op iOS (prullenmand bij iCloud en foto’s). Overigens lijkt wat ik zeg niet correct te zijn, te zien aan Shmoo’s laatste reactie, maar je reactie vind ik wel vreemd. Dit is een forum en geen wetenschappelijk artikel waar ik je bij help.

Bijdrager
    GoeieDag
    Shmoo op 27 maart 2016

Er zit schijnbaar alleen een 24 of 48 uur beveiliging op om te voorkomen dat je bijv. 10 oudere mailtjes in de prullenmand gooit en dan blijkt dat er eentje tussenzit die je nog moet hebben maar omdat de prullenmand alles wist na 30 dagen zouden die mailtjes normaal dus meteen van de server verdwijnen.

Het lijkt erop dat je gelijk hebt. Nu moet ik met wat testen nog uitvinden hoe lang die delay is.
    Grappig, dit.

Bijdrager
    Shmoo

Ik vind het wel netjes zo’n ingebouwde veiligheid. Stel je voor je bent in je instellingen bezig en je vinkt per ongelijk 14 dagen aan dan zou Mail al op de achtergrond beginnen met legen terwijl jij 2 minuten laten deze instelling toch weer op 1 maand zet.

Bijdrager
    GoeieDag

Helemaal mee eens.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.