10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    GDerksen

Mail komt 'beetje' binnen op laptop, merendeel op iPhone

Mijn mail-programma op de Mac is zo ingesteld dat alle berichten daar binnenkomen en gearchiveerd worden. De laatste tijd merk ik dat steeds meer berichten alleen maar op de iPhone binnenkomen. Ik heb niks aan mijn instellingen veranderd. Sommige berichten druppelen nog wel binnen op de Mac, maar het wordt steeds minder. Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast hartelijk dank!
    Gerhard

Bijdrager
    GoeieDag

Eerste vraag: POP of IMAP mail?

Bijdrager
    GDerksen

Alle accounts zijn POP.

Bijdrager
    GoeieDag

Dan is de volgende vraag: hoe is de instelling op de iPhone (en ook op de Mac) hoe lang de post op de (mail) server blijft staan. Als dat te kort is, zou het kunnen dat nadat de iPhone ze heeft binnen gehengeld, de Mac ‘te laat’ is.

Wat bedoel je trouwens met “…gearchiveerd worden”?

Bijdrager
    GDerksen

Op de iPhone: Remove after one month, op de laptop: Remove after one month.
    Nou ja, gearchiveerd:) Ze komen binnen en vanaf daar kan ik ze makkelijk archiveren. Helaas gaat dat nu niet meer, omdat mijn iPhone bijna alles binnen krijgt.

Bijdrager
    GoeieDag

Zet dan op de iPhone deze instelling op ‘Never’. Kijk je goed? Want voor ‘Verwijderde berichten’ kun je ook een termijn instellen.
    Dus op de iPhone ‘Verwijder van server’ op Nooit.
    Dan moeten ze op beide apparaten binnen komen, mits je ze regelmatig/af en toe gebruikt.
    Ik heb dit ook zo bij een paar POP accounts ingesteld. Gaat altijd goed.

Bijdrager
    GDerksen

Ik ga het met deze nieuwe settings even proberen. Alvast bedankt!

groet,
    Gerhard

Bijdrager
    GDerksen

Zo te zien werkt dit! Super, bedankt!

Bijdrager
    GDerksen

Helaas, maar het gewenste effect blijft uit. Na mijn werkdag kom ik thuis, open mijn Mail-programma en er komt nauwelijks een email binnen. Terwijl op mijn iPhone wel 10 zijn binnen gekomen. Berichten verwijderen staat op mijn iPhone op Never.
    Nog andere tips?

Bijdrager
    iMad

Waarom gebruik je nog steeds POP in plaats van IMAP, kijk of je mail provider IMAP ondersteunt.
    Welk mail account gaat het KPN /XS4ALLL / Ziggo etc….

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.