17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    MarcelK

Mail: kan vreemde e-mail niet verwijderen [OPGELOST]

Heb al enkele dagen last van een e-mail die niet verwijderd wil worden. Ik ken de afzender niet en het lijkt op rotzooi maar als ik de e-mail open lijkt er een mededeling van Mail zelf in te staan. (independentmedia.nl is mijn domein maar het gedeelte voor het @ is volgens mij ‘random’ gekozen)

Als ik de e-mail verwijder dan is ie weg, maar als ik Mail sluit of even naar een andere map ga dan is ie weer terug als ik weer kijk.

Uiteraard kan ik niet vragen of ze de e-mail nogmaals sturen (zoals door Mail gesuggereerd wordt) dus wat is de oplossing?

De e-mail:

Bijdrager
    iMaclown

Is dit het begin van het “eerste” Mac-virus?:wink:

Ik het ooit dit zelfde probleem gehad en heb toen mijn instellingen van mijn prullebak(van de betreffende email-account) gewijzigd. Hoe weet ik niet meer precies, maar na enig vogelen was het voorbij. Niet echt bruikbaar misschien, maar het proberen waard?

gr. R.

Bijdrager
    jantjeerd

Je kan eventueel de mail verwijderen via Webmail. Wat ook wel eens helpt is dat je je account verwijderd en weer opnieuw aanmaakt.

Succes.

Bijdrager
    MarcelK

De e-mail is al verwijderd via Webmail en bestaat dus ook niet meer op de server.

Account verwijderen doe ik liever niet omdat ik dan alle e-mail van 3 jaar kwijt ben…

Bijdrager
    lunapics

Mail ben je niet kwijt als je een back up maakt
    users/naam/library/mail copieren en later terug zetten

Bijdrager
    MarcelK

Ja, maar dan staat die e-mail er toch ook weer bij?

Bijdrager
    lunapics

Kan je die mail niet handmatig verwijderen in de users/naam/preference/mail/popinfo/nummer.emix Je kan door er op te klikken datum etc goed zien welke het is, toch?

Bijdrager
    MarcelK
    ”lunapics”

Kan je die mail niet handmatig verwijderen in de users/naam/preference/mail/popinfo/nummer.emix Je kan door er op te klikken datum etc goed zien welke het is, toch?

Als je bedoelt users/naam/library/mail/popbox/index.mbox/messages/nummer.emix dan moet ik je teleurstellen. Daar staat ie niet bij. (Had ik al gezocht)

Bijdrager
    lunapics

Dan kan je wel die back up maken waar ik het al eerder over had.

Quote:
    Ja, maar dan staat die e-mail er toch ook weer bij?

quote:
    Als je bedoelt users/naam/library/mail/popbox/index.mbox/messages/nummer.emix dan moet ik je teleurstellen. Daar staat ie niet bij. (Had ik al gezocht)

Als die er niet in staat dan is die mail er na de back up ook niet meer.

Dan kan dat je dat gewoon doen en dan ben je er vanaf lijkt mij.

Lijkt mij simpel of mis ik iets?:?

Bijdrager
    MarcelK

Hij moet uiteraard wel ergens staan op mijn harde schijf anders zou ik hem nu ook niet zien…

Dus het lijkt me dat hij na een back-up er gewoon weer zal staan.

Bijdrager
    lunapics

Ik zou het gewoon proberen en je kan nu je harde schijf daar op checken via spotlight.
    Daar alles verwijderen als je al iets vindt en ik denk dat je wel iets vindt.

:? :D 8)

Bijdrager
    michelvdb

Markeer die e-mail al ongewenste reclame en verwijder de ongewenste reclame.
    De Mailcache verwijderen is ook een beproefd hulpmiddel bij vreemde problemen.

Bijdrager
    MarcelK
    ”michelvdb”

Markeer die e-mail al ongewenste reclame en verwijder de ongewenste reclame.
    De Mailcache verwijderen is ook een beproefd hulpmiddel bij vreemde problemen.

1e optie: werkt helaas niet.
    2e optie: hoe moet ik dit doen?

Bijdrager
    michelvdb

In jouw Thuismap/Bibliotheek/Caches vind je een map Mail.
    Gooi de inhoud van die map weg.
    Herstart Mail.

Bijdrager
    MarcelK

Helaas, het mocht niet baten…

Bijdrager
    fistkikker

klik in de menubalk op postbus. Klik op bouw opnieuw op. Helpt dat?

Bijdrager
    MarcelK

Nee, ook al gedaan…

Update: vraag me niet hoe, maar het probleem is opgelost door een mix van alle oplossingen die aangedragen zijn en nog wat andere dingen.

Bedankt allemaal!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.