5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Caszz

Mail is niet synchroon

Hoi,

Ik gebruik de standaard mail op m’n macbook air, iphone en ipad mini.
    Nu is het zo dat ik veel mails op m’n iphone lees. Open ik later mijn macbook, komen daar alle mails ongelezen nieuw binnen.
    Hetzelfde geldt voor de ipad.

Nu is dit al jaren zo bij me, maar hoorde vandaag dat dat niet zo hoeft te zijn :-S Na een hoop gegoogle om te kijken of ik een instelling fout heb staan bijvoorbeeld, lijkt toch alles te kloppen.

Wat doe ik fout? Ik snap er echt helemaal niks meer van?! Iemand een verlossend antwoord??

Bijdrager
    Targaryen

Gebruik je wel IMAP? Als ik zo je beschrijving lees, dan gebruik jij een POP3-account. Als je IMAP gebruikt, dan wordt alles synchroon via het internet aangepast. Als je dan een e-mail leest op je telefoon, dan wordt hij als gelezen aangeduid op je andere toestellen. Althans, dat is het eerste wat me te binnen schiet als ik jouw post lees.

Bijdrager
    Caszz

Ja ik gebruik gewoon iCloud, dat is toch IMAP?

Bijdrager
    Targaryen

Ja, dat is IMAP. Gek dat de e-mails dan niet synchroon lopen. Overal hetzelfde account ook neem ik aan? Heb je al eens uitgelogd en opnieuw ingelogd op al je toestellen?

Bijdrager
    Caszz

Uitgelogd op m’n Mac en weer ingelogd, dat was het inderdaad. Nu werkt t wel!(y)
    Thnx Targaryen:-D

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.