9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    thijmenvanrongen

Mail Iphone 4 3g en Wifi

Hallo Allemaal,

Sinds gister Iphone 4 opgehaald bij vodafone. Super, na lang wachten eindelijk bij een andere provider.
    Nu ben ik gister en vandaag bezig geweest om eindelijk mijn mail te kunnen versturen. Na wat telefoontjes met vodafone de juiste smtp instellingen kunnen vinden. Alleen wat mij opviel is dat wanneer ik thuis ben en de wifi verbinding op mn Iphone aanzet ik geen mail kan versturen. Wanneer ik de wifi weer uitschakel kan dit wel.

Natuurlijk hoef ik thuis niet op mn Iphone mailtjes te versturen, daar heb ik dan mn Mac voor.

Iemand enig idee hoe dit kan?

Groet Thijmen

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum!

Is het niet zo dat je dan je instellingen moet hebben van je internetprovider als je op dat wifi netwerk zit?

Bijdrager
    thijmenvanrongen

Dank je:)

Nou ja, ik heb wel mn uitgaande server ingesteld via de smtp van vodafone. Maar ik neem aan dat als ik thuis op mijn eigen wifi verbinding zit. Mijn mail niet via hun server moet gaan? Of heb ik dat verkeerd?

Bijdrager
    Hansi2124

Je kan het voor de zekerheid even uitproberen.

Bijdrager
    rtgrs
    thijmenvanrongen op 30 november 2010

Dank je:)

Nou ja, ik heb wel mn uitgaande server ingesteld via de smtp van vodafone. Maar ik neem aan dat als ik thuis op mijn eigen wifi verbinding zit. Mijn mail niet via hun server moet gaan? Of heb ik dat verkeerd?

Doorgaans zijn dat soort SMTP-servers (SMTP-servers van de provider) alleen bereikbaar via het netwerk van die provider. Zodra je overschakelt naar je wifi-verbinding, schakel je naar een ander netwerk.

Als je Gmail gebruikt, kun te te allen tijde gebruik maken van de SMTP-servers van Google. Uiteraard wel met identiteitscontrole.

Je kunt ook meerdere SMTP-servers koppelen aan je mailaccounts.

Bijdrager
    thijmenvanrongen

Dus dan zou ik een g-mail account moeten nemen, en daar een tweede smtp server van moeten maken. En dan zou mailen op wifi en 3g moeten werken?

Bijdrager
    rtgrs

Dan moet je wel aan Gmail laten weten dat je namens een ander e-mailadres wilt verzenden, anders staan de servers van Gmail het niet toe.

Bijdrager
    fatboysmart

Ik heb Planet als thuis-provider, en gebruik hun uitgaande mailserver ook op mijn iPhone.
    Dit werkt zowel thuis, als onderweg via 3G op T-Mobile…

Ik neem dus aan dat, als je de uitgaande server van je provider instelt (zoals in je e-mail programma op je desktop computer), dit ook wel zal werken onderweg op 3G.

Bijdrager
    rtgrs

Met of zonder identiteitscontrole?

Als het bij Planet kan, wil dat nog niet zeggen dat dat voor alle internetproviders werkt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.