7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    mac-addict

Mail instellingen voor iphone en macbook help my please

Beste mensen kan iemand mij uitleggen wat de beste instellingen voor de eisen die ik heb voor mijn mail accounts?

Ik heb verschillende email accounts 3 gmail’s en 1 hotmail live account.
    Ik ben in het bezig van een macbook systeem: osx 10.5.

Ik ontvang op dit moment mijn email dubbel namelijk op mijn iphone en op mijn macbook. Ik vind dit zeer irritant want ik wil maar 1 keer een mail bekijken en niet 100 keer op verwijderen te hoeven drukken.

Kort samengevat wat ik wil:

Mijn mail zowel op mijn iphone lezen als op mijn macbook maar ik wil wel dat ik maar 1 keer een notificatie krijg van een nieuwe email.

Ook wil ik wel de mogelijkheid hebben om mailtjes te kunnen lezen die ik al heb geopend op mijn macbook te lezen op mijn iphone maar dan als al geopende bericht (dus gewoon mijn opgeslagen inbox berichten)

Hoe stel ik dit in ?!

Ik heb al het 1 en ander gegoogle’t maar het lukt mij niet om tot de juiste informatie te komen.

Graag heb ik hulp bij mijn probleem!

Alvast bedankt voor jullie moeite!

Bijdrager
    dhamhuis

Als ik me niet vergis werkt Gmail met het IMAP-protocol. Als je op de iPhone die accounts als IMAP configureert, werkt het zoals je wilt: op beide inbox zien en als mailtje al is gelezen / beantwoord op één van beide is dat als zodanig zichtbaar op beide.

Voor het hotmail/live-account gaat die vlieger niet op. Hotmail/Live werkt met het POP-protocol: mail blijft tijdje (hoe lang?instelbaar in mail op macbook) op server staan. Als in één van beide mail is geopend / beantwoord, is dat niet als zodanig zichtbaar op de andere ‘machine’.

Bijdrager
    mac-addict

Okay, ik heb het als imap ingesteld heb even een test mail gestuurd naar mezelf, ik opende het mailtje op mijn iphone. Nu dacht ik dat als ik mijn mail bekijk op mijn macbook de test mail wel in mijn inbox zou verschijnen maar niet als nieuw mailtje maar het gebeurt alsnog ik krijg een bolletje voor het email bericht wat betekend dat het zou gaan om een nieuw email bericht wat dus niet het geval is ?!

En wat betekend dit symbooltje trouwens?

Please help!

Want ik dacht dus echt dat imap de oplossing was voor mijn probleem ?

( op de iphone heb ik trouwens ook imap ingesteld)

Ik zie dat er bij postbussen wel het mailtje wordt weergegeven als gelezen maar onder aan is er dus nog een postus gebeuren (persoonlijke email adres ) en daar wordt het dus wel weer gegeven en waarom is mijn mail trouwens nu langzaam hij is nu al een kwartier aan het spinnen (zoeken) ?

Bijdrager
    dhamhuis

Ik heb geen ervaring met Gmail. Wel met Me.com. Werkt ook met IMAP-protocol. Ik heb de indruk dat je een iets meer geduld moet hebben. Via Google-server zal ’t wel even duren voordat imap-synchronisatie is voltooid. Het symbooltje in jouw eerste plaatje verwijst naar de stand van de synchronisatie (onderste gemarkeerde rondje is al 2/3 gereed).

Misschien reageert er nog iemand met ervaring met Gmail . . . .

Bijdrager
    mac-addict

okay okay ja dat kan best inderdaad nou ik wacht het nog wel even af… het is wel heel erg traag moet ik zeggen want het icoontje is de hele tijd aan het spinnen weet niet naar wat hij zoekt want er is geen nieuwe mail meer..

Bijdrager
    johnkeates

Je kan ook gewoon bij activiteiten kijken wat Mail aan het doen is. Ik zou ook wel even voor je willen kijken maar ik zit niet achter je computer en ik mag door diverse wetten en regels niet bij je inbreken.

Bijdrager
    naibaF

Je mail synchroniseren met de Google server duurt meestal wel eventjes, het kunnen namelijk behoorlijk wat gigabytejes zijn.

Verder is mijn ervaring met Gmail dat het werken via imap perfect werkt. Wel moet je de juiste instellingen hebben.

Hier kan je vinden hoe je instellingen moeten staan in Mail. Verder is het handig deze aanbevolen imap cliënt instellingen (onder het kopje ‘Apple Mail’) in te stellen. Kort samengevat: alle vinkjes uit.

Verder heb ik op m’n iPad gewoon het apparaat zelf het werk laten doen. Dus gewoonweg m’n accountgegevens invoeren en syncen maar (op je iPhone zou dit dus ook moeten werken).

Syncen met Google werkt trouwens ook super wat betreft agenda en contactpersonen. Het is soms even zoeken maar uiteindelijk werkt het perfect (hier synct m’n MacBook, iMac, iPad en m’n Nokia E71 naadloos met Google/Gmail en dus met elkaar).

Succes ermee!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.