11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    suzanne12

Mail instellen

Beste allemaal,

Helaas krijg ik het niet voor mekaar om mijn mail in te stellen op mijn nieuwe macbook. Als ik kies voor Exchange moet ik een serveradres invoeren. Echter weet ik echt NIET wat ik daar moet invullen. iemand enig idee?

Groet

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Kijk op de website van je internet- of e-mailprovider welke instellingen je moet doen. Voor bijvoorbeeld een bedrijfsnetwerk waarop Exchange gebruikt wordt, kun je het ’t beste aan de IT-ers daar vragen lijkt me (antwoorden als: „Ik heb geen verstand van een Mac” kun je eenvoudig beantwoorden met: „Maar toch wel van de e-mailinstellingen, mag ik hopen?” aangezien dat niet besturingssysteem-specifiek is).

Bijdrager
    suzanne12

Daar kan ik het niet vinden. Het is ook niet voor een bedrijf. Vreemd maar op m’n witte MacBook deed die het wel meteen maar op deze niet…

Bijdrager
    Jasperduck78

Voor een Hanzehogeschool email adres is het webmail.hanze.nl.
    Wat voor een soort account wil je instellen?

Bijdrager
    makasa

weet je wel welk type mail je hebt?

Bijdrager
    suzanne12

Het is gewoon mijn hotmail account –> @hotmail.com

Bijdrager
    mfduffel

Hotmail is geen exchange mail, kan dus niet werken als je exchange kiest!

Bijdrager
    Jasperduck78

Open mail -> Ga naar voorkeuren -> Kies voor accounts -> Klik op de + links onderin het scherm -> Kies voor de optie “Voeg andere mail-account toe”.
    Vervolgens inloggen met je email en wachtwoord etc. mail vult automatisch de juiste server instellingen in, wanneer een Hotmail account aangemaakt wordt.

Bijdrager
    suzanne12

Wel vreemd dat het nu in een keer niet kan. Op mijn white macbook heb ik het via exchange ingevoerd en daar lukt het wel. ik zal het op die andere manier proberen dan maar…

Bijdrager
    SunKeeper

In Hotmail zijn recent enkele wijzigingen doorgevoerd, o.a. i.v.m. IMAP-support.

Het is mogelijk dat vóór die wijzigingen je instelpoging op de andere MacBook prima lukte, en nu op dit moment dat niet meer op die manier mogelijk is.

Bijdrager
    suzanne12

Nou moet eerlijk bekennen dat dat 2 weken geleden is gebeurd dat ik op mijn oude macbook de mail heb ingesteld maarja. Het is inmiddels gelukt dus das bedankt!:)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.