6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Giomi

Mail ineens erg langzaam?!

Hoi allemaal,

Sinds de update van Mac OS X twee weken geleden is mij Mail ineens erg langzaam. Voor elke klik moet ie zeker een minuut laden.
    De rest van het systeem gaat gewoon perfect alleen Mail is gewoon langzaam…

Heeft iemand anders hier ook problemen mee? En weet iemand toevallig de oplossing?

Alvast bedankt!

p.s. heb de .plist al verwijderd maar hij blijft langzaam…

Inactief
    Anoniem

Bouw je mailbox is opnieuw op. Dat doe je in Mail in het menu “Postbus”. Kies daar de onderste optie “Bouw opnieuw op”

Bijdrager
    Giomi

Bouw je mailbox is opnieuw op. Dat doe je in Mail in het menu “Postbus”. Kies daar de onderste optie “Bouw opnieuw op”

Thanks voor je reactie!!

Helaas werkte het niet…

Iemand anders een idee?

Bijdrager
    Giomi

Heb het gevonden!

Schijnbaar maakte het programma’tje “Mail Unread Menu”, wat ik gebruikte om m’n mail bij te houden, Mail erg langzaam.

Sinds ik het programma’tje heb afgesloten werkt Mail weer als een treintje!!

Bijdrager
    synergology

Apple’s email of Messages traag? Ik heb de vele suggesties op internet gevolgd met als resultaat dat ik mijn hele systeem moest resetten. Er is uiteindelijk één goede oplossing voor het probleem uitgerold wat je zonder consequenties kunt uitvoeren. Zorg ervoor dat je een back-up hebt van je Adresboek in iCloud of een kopie op je bureaublad. Quit email en/of Contacten en volg het stappenplan:
    1: Ga naar Finder, druk de alt.-toets insamen met ‘Ga’ en druk op ‘Bibliotheek’
    2: Ga naar ‘Application Support’ folder en verwijder je Addressbook (prullenbak).
    3: In systemprefs: ga naar iCloud en uncheck Adresboek (ont-vink).
    4: Herstart de machine en vink in iCloud (systemprefs) het adresboek weer aan.
    Je adresboek wordt weer ingeladen en Mail en Messages werken weer als vanouds…

Bijdrager
    Hein

@synergology op 25 december 2012 #

It works at, 17-inch, Mid 2010, na update 10.11.4 was Mail heel traag geworden.
    Slow mail after update 10.11.4 mac

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.