2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    Joefje

Mail: index is damaged

Hi!

Ik gebruik Mail met een iMap en een Gmail-account. Vanmiddag kreeg ik bij het openen van een Gmail-bericht de melding dat de mail index damaged was, dat ik Mail moest sluiten en opnieuw openen. Bij het opnieuw openen zou dan het bestand opnieuw worden aangemaakt. Dat lukte niet; hij haalde wel alle mail opnieuw binnen maar crashte vervolgens opnieuw. Dit een keertje of tien.

Toen op de melding gegoogled en ergens een oud topic gevonden met hetzelfde probleem (niet dit forum). Uiteindelijk in de library het bestand com.apple.mail.plist weg gemikt. Dat werkte!

Maar inmiddels zijn we een paar uur verder en hij crasht nu weer. Bij het opnieuw bouwen van de index als ik Mail weer open krijg ik nu wel een andere foutmelding: ‘an error occurred during the import. make sure you have available space in your home folder and try again’. Nou zat mijn HD aardig vol, dus ik heb ruimte gemaakt. Er is nu ruim 120 GB leeg maar ik blijf deze melding houden.

Wie kan me helpen? Ik draai High Sierra 10.13.5

Thanks!

Moderator
    Night

Heb je je mailbox al eens opnieuw opgebouwd? (Gmail box aanklikken in linker sidebar en dan kiezen voor (menubalk) Mailbox > Rebuild)

Helpt dat niet, kijk dan even hier:

https://swissmacuser.ch/mail-macos-highsierra-crashing-fix-rebuild-envelope-index-files/

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.