22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Evertson

Mail-indeling

Beste Medemaccers,

Is de opmaak van een mail-pagina ook anders in te delen, bijv. zoals bij Thunderbird. Links de postbussen/mappen, in het midden de afzenders etc. en rechts (of onderaan) het feitelijke bericht.

Graag jullie hulp en vast een fijne avond.

Evert

Bijdrager
    Yggdrasil

Hallo Evert,

Ja, dat kan zeker met de gratis Letterbox plug-in voor Mail.
    Ik gebruik de plug-in al een tijdje en ben er enorm tevreden over!

Bijdrager
    Evertson

Bedankt,

Ik ga het proberen.

Nog een fijne avond

Evert

Bijdrager
    1984
    Evertson op 28 april 2011

Links de postbussen/mappen, in het midden de afzenders etc. en rechts (of onderaan) het feitelijke bericht.

Dat kun je ook slepen zoals je wil,druk de linker muisknop in als je die geplaatst hebt op onderwerp bijvoorbeeld, nu kun je hem slepen waar je hem wilt hebben, het feitelijke bericht staat onderaan, dat indien je die balk omhoog hebt gesleept. en nog meer mogelijkheden zonder extra software

Bijdrager
    Sama

Ik heb dubbel geklikt op het scheidingsbalkje, maar ik wil het terug hebben.
    Hoe?

Bijdrager
    Yggdrasil

Dat brengt inderdaad narigheid met zich mee, die tip van 1984. Ik had het ook even geprobeerd en ik kreeg mijn weergave niet meer terug. Gelukkig heb ik die plug-in en kon ik via het ‘Weergave’ -menu die actie herstellen.

Bijdrager
    Oppie

Hoezo narigheid? Dit is gewoon iets wat prima werkt, en bv ook zo werkt in iTunes en andere progs. Toch precies wat TS wilt?!

@Sama: de scheidingsbalk zal nu helemaal beneden staan; erop dubbelklikken zal ‘m weer terug zetten; je kunt ‘m ook terug slepen.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik vond die scheidingsbalk niet terug na er dubbel op geklikt te hebben, dat bedoel ik met narigheid.

De plug-in houdt gewoon enkele handigheidjes in die van pas komen om de TS zijn mail wat ordelijker te maken, waaronder ook de functies die hij wil aanpassen.

Bijdrager
    Oppie

Tja, hij had er misschien beter ‘Sleep’ op kunnen zetten ipv ‘dubbelklik’, dat wel.
    Heb je ‘m inmiddels weer terug?

Maar voor de rest is het helemaal o.k.. En alles wat je zo kunt doen ipv plug-in’s e.d. te gebruiken, is mooi meegenomen. Want plug-in’s kunnen ook een pain-in-the-ass zijn, bv bij de update van het programma.

Bijdrager
    Sama

Oppie: mijn dank is groot!:lol:

Bijdrager
    Evertson

1984

Jouw tip werkt niet in mijn mail-programma. Is de tip wellicht versie afhankelijk. Ik werk nu met versie 4.5.

Groet

Evert

Bijdrager
    Yggdrasil
    Oppie op 28 april 2011

Tja, hij had er misschien beter \’Sleep\’ op kunnen zetten ipv \’dubbelklik\’, dat wel.

Heb je \’m inmiddels weer terug?

Maar voor de rest is het helemaal o.k.. En alles wat je zo kunt doen ipv plug-in\’s e.d. te gebruiken, is mooi meegenomen. Want plug-in\’s kunnen ook een pain-in-the-ass zijn, bv bij de update van het programma.

En gelijk heb je. Slepen werkt wel!;)

Bijdrager
    1984
    Evertson op 29 april 2011

1984,Jouw tip werkt niet in mijn mail-programma. Is de tip wellicht versie afhankelijk. Ik werk nu met versie 4.5.

Ik gebruik ook versie 4.5, maar ik weet niet wat er niet lukt,.Indien je bijvoorbeeld het onderwerp meer links wilt, dan klik je erop, deze word blauw, druk je linker muisknop in(en ingedrukt houden) ,je ziet nu het pijltje in een handje veranderen, nu kun je hem horizontaal verplaatsen en bijvoorbeeld voor de afzender plaatsen. Door op de scheidingslijn tussen onderwerp en afzender met je muisaanwijzer te gaan staan zie je een symbool waar de grote/breedte groter of kleiner mee kunt slepen.
    In de menubalk kun je naar weergave gaan, >kolommen en aan vinken welke je wel of niet in je venster wilt.Daar vind je ook “pas knoppenbalk aan.
    De scheidingsbalk kan zich onderaan bevinden, deze kun je omhoog slepen,eenmaal geplaatst is dubbelklikken handiger dan slepen om even te kijken welke post er is binnen gekomen.

[size=2]PS, mocht er iets een Mail niet zo functioneren als normaal, herstart je Mac dan even.[/size]

Bijdrager
    Oppie

Nee, niet versie afhankelijk. Het is normaal systeem gedrag in verschillende programma’s in Mac OS (of Windows).

Bijdrager
    Evertson

1984,

Andermaal bedankt voor je reactie. Hetgeen jij aangeeft wist ik reeds. Echter, de balk omlaagslepen zodat boven die balk de mails staan en onder die balk de tekst die bij een betreffende mail hoort, dat lukt mij nog steeds niet.

Nogmaals bedankt voor je aandacht.

Groet, Evert

Bijdrager
    1984

Klik op het bovenstaande onderwerp en zie wat eronder verschijnt, werkt dat niet herstart je Mac

Bijdrager
    Evertson

1984.

Het is me eindelijk gelukt.

Bedankt voor alle hulp.

Groet

Evert Sonneveld

Bijdrager
    Oppie

En wat lukte er nou niet, wat nu dus wel lukt?

Bijdrager
    Stirf

Even aanhaken in dit topic.
    Ik mis de kolom Onderwerp en bij Weergave/kolommen kan ik hem niet selecteren. Ik kan alleen maar sorteren op onderwerp. Iemand een idee?

Bijdrager
    Yggdrasil

Helpt het als je je postbus opnieuw laat opbouwen?

(Postbus > Bouw opnieuw op)

Bijdrager
    1984
    Stirf op 30 april 2011

Ik mis de kolom Onderwerp en bij Weergave/kolommen kan ik hem niet selecteren. Ik kan alleen maar sorteren op onderwerp.Iemand een idee?

Omdat het onderwerp onmisbaar is, alle overige dingen kun je aanpassen naar wens.
    Overigens kun je sorteren op waar je klikt, nu is waarschijnlijk onderwerp blauw. klik je op ontvangstdatum dan is deze blauw en dus geselecteerd

Bijdrager
    Stirf

@ Nick: Bouw opnieuw op heeft niets uitgehaald.
    @ 1984: i.d.d. onmisbaar en toch is ie verdwenen. Ik vermoed door een keer een add on te gebruiken en na de-installatie was ie weg:cry:

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.