11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Wout78

Mail indeling bij Clean install behouden

Beste allen.

Ik heb een vraag over het uitvoeren van een Clean install van Yosemite, vanaf Mavericks.

Dit gaat op zich prima, ik heb netjes een USB stick gemaakt met de installeer van Yosemite etc.

Het enige wat ik heel graag zou terugzetten van mijn Time Machine zijn mijn mails (en vooral mijn mappenindeling in mail met inhoud). Dit is een hotmail account en de verdeling is ook gemaakt in Mail en niet in hotmail.

Nu heb ik geprobeerd om uit te zoeken of en hoe dit mogelijk is. De ene site komt met het terugzetten van:

~/Bibliotheek/Mail (9,2G GB)

Andere sites vermelden weer

~/Bibliotheek/Containers/com.apple.mail (1,67GB).

Afgaande op het formaat zal het de eerste zijn, maar is de tweede dan bijvoorbeeld ook nodig?

Kortom ik hoor heel graag hoe ik dit het beste kan uitvoeren.

Alvast bedankt!

Macbook Pro 2010

2.54 GHz, * GB geheugen

Bijdrager
    fred44nl

Mail zit sinds Mavericks en misschien wel eerder in:
    ˜/Bibliotheek/Containers/com.apple.mail/Data/Library/Mail/V2

en ook in ˜/Bibliotheek/Mail, maar dit is volgens mij een link naar de 1e folders.

je kunt alles met Finder uit je backup halen.
    zet eerst TM-backup even uit, want voor je het weet begint ie aan een nieuwe:)

Bijdrager
    GoeieDag

Briljant Fred! Grapjas!:-D

De data zit inderdaad (simpelweg) in ~/Bibliotheek/Mail. Als TS deze map veiligstelt, heeft ie zijn hele mail-zaakje (mails, indeling. accounts, instellingen) veilig gesteld.
    Die eerste map waar jij naar verwijst bevat een snelkoppeling naar bovengenoemde positie. Zie maar in het 1e gedeelte: ~/Bibliotheek/Containers/com.apple.mail/Data geeft gewoon weer de standaard indeling van de thuismap weer, met ‘alias-pijltjes’. Het 2e gedeelte is dan weer hetzelfde als ik boven geef: Library (is dus: Bibliotheek)/Mail.

Bijdrager
    fred44nl

was niet grappig bedoeld hoor.
    onlangs heb ik m’n eigen gebruikers account vernieuwd, omdat daar allerlei problemen waren.
    toen heb ik een tijdelijk account aangemaakt en ˜/Bibliotheek/Containers/com.apple.mail/Data/Library/Mail/V2
    van m’n eigen account naar toe gekopieerd.
    en dat werkte gewoon zoals het hoort.

toen bleek dat de problemen in het nieuwe account niet voorkwamen, heb ik m’n oude account gewist
    en opnieuw aangemaakt.
    de nodige data uit de backup gehaald en ˜/Bibliotheek/Containers/com.apple.mail/Data/Library/Mail/V2
    van het tijdelijke account naar m’n eigen nieuwe account gekopieerd.
    en dat werkt ook nu weer zoals het hoort.

Bijdrager
    Wout78

Dankjewel Fred en Goeiedag.

Het verhaal is me nu duidelijk en ga er vanavond mee aan de slag.

Goeiedag, je verhaal duizelde een beetje toen ik het las, maar toen ik ging meeklikken was het een helder verhaal!

Ik verbaas me er elke keer over als ik hier het forum lees hoeveel sommigen van jullie over OSX weten. Weer wat geleerd!:-)

Bijdrager
    GoeieDag

Fred jij hebt niet goed gelezen.
    Wat jij deed was de map ~/Bibliotheek/Mail (oké, je mag nog doorgaan naar de map V2, hoeft niet) kopiëren; alleen deed jij dat via de door jou genoemde omweg. Als je via ~/Bibliotheek/Containers/com.apple.mail/Data/Library/Mail navigeert, ben je na de 4e map Data weer op ~/Bibliotheek niveau. Je deed het dus goed, maar wel via een omweg.

PS: het teken voor thuismap is een lage tilde: ~ en geen tilde die je boven een letter zet: ˜ (of zoiets).

Bijdrager
    fred44nl

bedankt en weer wat geleerd:)

maar een lage tilde heb ik niet op m’n US-keyboard.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik heb ook een US keyboard en bij mij zit ie links boven, links van het cijfer ‘1’ en boven de ‘tab’. Bij jou niet?

Bijdrager
    fred44nl

jawel, maar dat is die tilde die je niet mooi genoeg vond:)

oh wacht:)
    tilde + slash geeft ˜/
    tilde + spatie + slash geeft ~/

Bijdrager
    GoeieDag

Dan heb jij iets ingesteld in de Systeemvoorkeuren>Toetsenbord?
    Want bij mij doet ie gewoon shift+die toets is dit: ~

Bijdrager
    fred44nl

ik heb VS (internationaal) – PC als invoerbron.
    daardoor heb ik zgn. dode toetsen voor accenten.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.