10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    leoapple

mail in snowleopard

Sinds ik snow-leopard heb geïnstalleerd werken mijn email-accounts van xs4all niet goed meer ik kan er geen berichten mee verzenden maar wel ontvangen, maar mijn me.com werkt prima
    Op mijn macbook lukt dat wel met dezelfde accounts van xs4all maar hier is snow-leopard niet op geïnstalleerd
    Is dit een probleem van snow-leopard?
    Mijn gegevens van mijn accounts zijn op mijn mac-pro met snow leopard en mac-book met leopard exact hetzelfde ingevoerd
    Weet iemand een oplossing

Bijdrager
    dddfnfjefefle

Welke foutmelding geeft Mail?

Bijdrager
    me.com

Uit een ander draadje:

”me.com”

Dit vervelende probleem had ik eerst ook.

De oplossing is om naar de Mailvoorkeuren te gaan, op het tabblad Accounts te drukken, op een account te drukken, en dan onderaan bij ‘Server uitgaande post (SMTP) op ‘Wijzig SMTP-serverlijst te klikken. Bij het tabblad ‘Geavanceerd’ klik je op de knop ‘Gebruik aangepaste poort’ en daar vul je 25 in.

Dan moet het weer werken.:)

Bijdrager
    baziel

Ik heb vandaag Snow Leopard geinstalleerd en zit met hetzelfde probleem. Emails kan ik probleemloos binnenhalen met mijn Belgacom Skynet email adres maar versturen lukt niet. Mail geeft de melding dat er iets mankeert aan de server vd uitgaande mail.. Voorheen heb ik nooit problemen gehad..

Die oplossing die je geeft, me.com werkt bij mij niet.. :(

Bijdrager
    leoapple

Bedankt voor de tip, het werkt inmiddels prima

Bijdrager
    djmathijs

Bedankt, voor mij ook!

Bijdrager
    houtappels

Ik had inderdaad exact hetzelfde de uitgaande poorten van mijn uitgaande mailserver waren aangepast en mijn naam en wachtwoord waren verdwenen even instellen en het werkte weer perfect. :apple:

Bijdrager
    baziel

Na het wisselen van server van uitgaande post werkt het terug. Voordien gebruikte ik relay.skynet.be, met smtp.skynet.be en die poort 25 werkt het terug prefect!

Bedankt voor die kleine bug-oplossing:)

Moderator
    Rivanov

Blijft toch apart dat sommige mensen zoveel ‘problemen’ hebben en andere mensen weer helemaal niet. Ik heb bijvoorbeeld totaal geen problemen ondervonden met Mail na de upgrade naar Snow Leopard.

Moderator
    Rivanov
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.