6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Macfan1965

Mail in problemen na poging verzenden TE groot bestand

Situatie is als volgt:
    Gebruiker werkt met 10.4 !!
    Deze probeert een bestand te versturen waarvan tijdens de verzending blijkt dat het wel erg groot is (400 mb). Zij stopt de verzending en probeert het e-mailbericht te verwijderen. Dit lukt echter niet. Na QUIT en herstart van mail probeert het programma continu dit bestand te versturen. Dit leidt steeds tot de bekende strandbal en er kan weinig nog gedaan worden. Ook zonder internetverbinding blijft het programma zich maar vreemd gedragen, er kan verder niets met mail gedaan worden.

Wie weet een oplossing ?

(ik ga vanavond proberen een en ander ter plekke op te lossen, tips zijn welkom !!)

Sleutelbeheerder
    Night

Het enige wat ik zo snel kan verzinnen is om te zoeken naar de folder outbox.mbox (in je home-folder – Library – Mail) en daarin het 400 MB grote bestand te zoeken en te verplaatsen naar de desktop. Werkt alles daarna naar behoren, dan kan je het verwijderen.

Bijdrager
    Hansi2124

Start Mail op (ik zeg dit even uit m’n hoofd) en ga naar het menu Postbussen. Selecteer daar dat alle accounts offline moeten staan. Ga daarna op het account staan zodat het geselecteerd wordt en ga dan weer naar Postbussen en dan naar Bouw opnieuw op. Wie weet helpt dit.
    Mocht dat niet het geval zijn, kan je daarna ook nog het mailtje zelf openen om te bewerken en dan verwijderen.

Bijdrager
    Macfan1965

Probleem opgelost.

Met dank aan Night en Hansi2124.

Eerst oplossing van Night (Mail ging METEEN versturen zodat ik niet eens de postbussen offline kon zetten), daarna de oplossing van Hansi2124 om de dubbele mails te verwijderen.

Bijdrager
    Hansi2124

Okay, da’s mooi!

Bijdrager
    Siko

ik heb nu hetzelfde probleem, maar dan in het (apple) MAIL app op mijn ipad + iphone

hierbij dus geen folders en subdirectories waar ik in kan gaan rommelen, en een Mac heb ik niet (enkel een pc)

Wat nu?
    die stomme strandbal blijft maar rollen en vertraagt de boel
    (op zich werkt de app nog wel, maar traag)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.