6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    hapipiko

[opgelost] mail in El Capitan ontvangt niets

heb onlangs vanaf Yosemite op mijn iMac El Capitan gezet.

Nu ontvang ik geen mail meer.

Het gekke is dat ik wel (proef) mailtjes kan versturen en die ontvang ik wel op mijn iPad, maar niet op mijn iMac.

Ergens zit er iets niet goed. Ik heb al wat gezocht naar oplossingen, maar kom er niet uit.

Heeft iemand een oplossing hiervoor?

dit heb ik al gedaan: Pop account aangemaakt, alle poorten en instellingen uitgeprobeerd
    kan wel versturen, maar niets ontvangen, krijg foutmeldingen van: wachtwoord en of gebruikersnaam worden niet herkent, time-out bij de server. Of wachtwoord wordt onbeveiligd verstuurd.
    Terwijl de mail wel binnenkomt op mijn iPad.
    Ook de IMAP versie geprobeerd en die geeft ook geen resultaat.

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 maanden, 1 week geleden door  hapipiko.

Moderator
    Night

Heb je bij Voorkeuren > Accounts > tab ‘Geavanceerd’ wel de bovenste optie Automatisch accountinstellingen detecteren en bijhouden wel uitgevinkt? Deze “functionaliteit” zorgt regelmatig voor problemen.

Bijdrager
    hapipiko

Hallo Night,

bedankt voor de tip.

helaas werkt dit ook niet. Versturen lukt wel, maar ik krijg de foutmelding dat de gebruikersnaam niet wordt herkent.

en die is toch echt goed.

nog een tip misschien?

Bijdrager
    hapipiko

Heb nu Thunderbird geinstalleerd, en nu kan ik op mijn iMac wel mail versturen en ontvangen.

het Apple-mail programma voldoet niet.

wat mij betreft is het opgelost 😊

Bijdrager
    GoeieDag

Het is maar wat je een oplossing noemt. Probleem is er nog, alleen omzeil je het nu.

Ik geloof niet dat de mail.app het probleem veroorzaakt; mail is een prima programma en heeft zelden kuren. Dat je kunt versturen en niet ontvangen, is niet vreemd, want dat zijn verschillende grootheden -en instellingen.

Ik durf er vergif op in te nemen dat je toch een -verkeerde- instelling in je binnenkomende mail over het hoofd hebt gezien.

Bijdrager
    hapipiko

@goeiedag,

Het programma Thunderbird werkt prima, en dat kan ik van Apple Mail niet zeggen: bij alletwee precies dezelfde instellingen en bij Thunderbird werkt het wel, maar bij Apple Mail niet.

Ik begrijp dat je niet gelooft dat de mail.app een probleem veroorzaakt, en dat je er zelfs vergif op wil innemen.
    Maar dat zijn aannames, een persoonlijke invullen van het feit dat het niet werkt.
    Jij noemt het geen oplossing, ik wel.

Ik moet ermee werken, en heb er al genoeg tijd mee verknoeit.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.