21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    hapipiko

OPGELOST mail importeren…

Gisteren kapotte harde schijf vervangen door een nieuwe op mijn iMac. Had gelukkig een recente backup.
    Nu heb ik mijn postbussen (postvak in) geïmporteerd, en de map ‘geïmporteerd’ de naam gegeven van
    postvak in.
    En dan blijken alle postbussen ineens lege mails te bevatten. Wel een overzicht van mails, maar als ik er op 1 klik dan opent zich een venster met wit vlak…
    Wijzig ik de naam terug in ‘geïmporteerd’ dan zijn alle mails weer zichtbaar.
    Toch vind ik het handig om in plaats van ‘Geïmporteerd’ en Geïmporteerd – 2′ ‘postvak in’ en ‘verzonden’ als naam van hoofdmap te hebben.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

slepen van de map “geïmporteerd” naar de juiste map….

Bijdrager
    hapipiko

@Joop,
    de map ‘geimporteerd’ bevat de potsbussen, die weer alle mail bevat die verzonden of ontvangen is.
    ik kan een map maken met postvak in, en daar de map ‘geimporteerd’ naar toe slepen, dan moet ik dus eerst map met naam ‘postvak in’ openen, dan de map ‘geimporteerd’ en dan zie ik de postbussen.
    de oorspronkelijke situatie was een map, met postbussen. dat zou ik graag ook weer hebben.

Bijdrager
    jv65

Je moet de inhoud van de mappen die je hebt geïmporteerd naar de juiste mappen verplaatsen. Dus alleen de berichten zelf.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@jv65,

Klopt, er staat bij mij ook “slepen VAN — naar de map” en niet sleep de map.

Bijdrager
    Stirf

Joop,
    lees je eigen antwoord eens. Er is namelijk ruimte voor interpretatie, er staat slepen van de map en niet slepen van de inhoud map…..

Bijdrager
    jv65

Slepen vanuit … zou iets duidelijker zijn geweest.

Bijdrager
    Stirf

kan ook;)

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@JV65,

Goed lezen is beter en sneller……..

@Strif, ditto,

….nu niet mijn tekst gaan verminken door het cruciale woordje “naar” weg te laten!, er staat VAN — NAAR, geen ruimte voor interpretie!!!!
    Er staat niet “slepen van de map”, de meeste mensen lezen eerst de hele zin voordat ze hem proberen te begrijpen.

Het gaat over de geïmporteerde mail, lees dus sleep de geïmporteerde mail VAN — NAAR de gewenste map.

Bijdrager
    Stirf

Als het gaat om de geïmporteerde mail zet het er dan bij. Nu staat er toch echt “slepen van de map naar de map” daar kan ik achter zetten inkomend, prullenbak of verzonden. Ik weet dat je dat niet bedoeld en daarom is je antwoord te interpreteren. Snappie? ;)

Bijdrager
    hapipiko

@JoopJoopJoop,

Ik las jouw tip als: ‘sleep de map naar de juiste map’ Maar je bedoeld ‘ sleep de inhoud van de map geïmporteerd naar de juiste map’ ?
    En wat is dan : de juiste map?
    We hoeven hier geen ruzie over te maken, ik ben allang blij dat iedereen met mij meedenkt:)

Het gaat om een geïmporteerde map, die postbussen bevat, en elke postbus heeft weer mails.

als ik de map ‘Postvak in’ importeer, komen alle postbussen mee en die bevatten elk mail.
    de geïmporteerde map die eerst “postvak in’ heet krijg na importeren automatisch een andere naam: Geïmporteerd.
    de map ‘verzonden’ krijg na importeren automatisch de naam ‘Geïmporteerd-2’

Dus ik maak bij MAIL twee mappen aan: postvak in en verzonden items
    En sleep vanuit de geïmporteerde map alle postbussen (een voor een?) naar postvak in of verzonden items?

Bijdrager
    jv65

Postvak in en Verzonden items moet je niet zelf aanmaken, die worden automatisch aangemaakt zodra je een mailaccount aanmaakt. Welke versie van Mail heb je eigenlijk?

Bijdrager
    hapipiko

@jv65,

Mailsversie 4.6 gebruik ik.
    Mac versie 10.6.8 Sno Leopard.
    Bij het aanmaken van account werden Postvak In en Verzonden Items niet automatisch aangemaakt.
    Ik heb ze nu zelf toegevoegd, maar het ziet er niet zo elegant uit.

Bijdrager
    hapipiko

@jv65,

Mailsversie 4.6 gebruik ik.
    Mac versie 10.6.8 Sno Leopard.
    Bij het aanmaken van account werden Postvak In en Verzonden Items niet automatisch aangemaakt.
    Ik heb ze nu zelf toegevoegd, maar het ziet er niet zo elegant uit.

Bijdrager
    hapipiko

ik wilde het hierboven staande bericht verwijderen, maar als ik op ‘bewerk’ klik kan ik alleen het eerste bericht bewerken…Sorry

Bijdrager
    jv65

Inkomend en Verstuurd is hetzelfde als Postvak in en Verzonden items. Zijn dus wel aangemaakt.
    Nu moet je alleen nog de inhoud van postvak in naar Inkomend verplaatsen, en verzonden naar Verstuurd.

Bijdrager
    hapipiko

@jv65,
    in Postvak In zitten 85 postbussen, hoe kan ik die verplaatsen?
    Slepen gaat niet, kopieren en plakken ook niet..
    Heb je een tip?

Bijdrager
    hapipiko

off topic:
    Kennelijk is er iets aan deze website veranderd, want als ik op ‘verzend’ klik, kom ik op een blanco pagina en blijf daar…
    ga ik terug, dan staat mijn nieuwe post erbij, maar is het reactieveld nog vol…

Bijdrager
    jv65

Aha, het gaat dus om je mailarchief. Dacht dat je alleen je inkomende en verstuurde mail weer terug wilde zetten.
    Kan je wel een nieuwe postbus (lokatie: Op mijn Mac) aanmaken?

Bijdrager
    hapipiko

@jv65,
    Ja dat kan

Bijdrager
    hapipiko

@jv65,
    Jouw vraag heeft me aan het denken gezet…en ik heb een postvak in (op mijn Mac) gemaakt en daar…alle mailboxen in gesleept.
    Alles staat nu zoals ik het wilde. Bedankt voor het meedenken!(y)

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.