10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Vindplaats

mail importeren van Thunderbird naar Mac

Is het mogelijk mijn mailberichten van mijn Windows pc in Thunderbird te kopieëren naar naar mijn Mac?

Bijdrager
    Bryan Ly

Je moet gewoon op je Mac gaan naar: Systeemvoorkeuren -> Internetaccounts -> scrol naar beneden (Voeg andere account toe..) -> vul je naam, e-mail adres en wachtwoord in en voila!

Bijdrager
    banditbiker

Hier staat een thread op het Apple support forum waar iemand het gelukt is.

Het kan zijn dat je eerst op je Mac Thunderbird moet installeren en je mail vanuit Windows naar je Mac moet importeren in Thunderbird voordat je naar apple mail kan.

Bijdrager
    Vindplaats

Bryan Ly,

Dat is juist, maar dan mis ik alle mapjes die ik in Thunderbird gemaakt heb en dat ik juist de bedoeling dat ik dezelfde indeling heb.

Bijdrager
    Bryan Ly

Oh ok maar waarom geen Thunderbird for mac gebruiken ?

Bijdrager
    Vindplaats

Ik heb gezocht in de App store en daar vind ik het niet. Vooralsnog wil ik ook alleen programma’s installeren die door Apple ondersteund worden.

Bijdrager
    Franky Mac

Je vindt hier informatie over het overzetten van je Thunderbird profile(s) naar een andere computer:
    https://support.mozillamessaging.com/nl/kb/thunderbird-gegevens-naar-een-nieuwe-computer-verplaatsen
    Zie ook hier voor meer informatie:
    https://support.mozillamessaging.com/nl/kb/profielen#w_terugzetten-naar-een-andere-locatie

Als je je email bestand hebt overgebracht naar de Mac, dan kan het geïmporteerd worden in Mail. Ik heb echter geen ervaring hiermee, ik gebruik nog steeds Thunderbird voor mijn email.

Bijdrager
    Vindplaats

Voor zover ik het uit de gekoppelde bestanden begrepen heb is het mogelijk om de gegevens van een ander emailprogramma te transporteren naar Thunderbird, maar helaas niet andersom.

Bijdrager
    Franky Mac

Ja hoor, je maakt eerst een account, met de gegevens van je (email) provider in Mail aan. Met de POP of IMAP en SMTP gegevens. Daarna, ga naar Archief => Importeer Postbussen. Als je email bij je provider op de server staat (IMAP), dan hoeft dat niet eens.

Inplaats van ~Bibliotheek/Thunderbird/Profiles/ geef je de map op waar je de van Windows gekopieerde profile map heb gezet.

Bijdrager
    Vindplaats

Bedankt, het is gelukt. Nu kan het eigenlijke werk beginnen en dat bestaat uit de mapjes van Thunderbird vertalen en aanpassen aan de Postbussen van de Mac.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.