17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

mail importeren

Ik begrijp er niets meer van!

Ik wil mijn mail van mijn G4 importeren op mijn nieuwe IntelMac.
    Ik heb de inbox van de G4 bewaard als RTF-bestand op een USB-stick en wil dat importeren via importeren postbussen op de Intel.
    Heb het inbox bestand gekopieerd naar bureaublad van IntelMac.
    Bij het importeren van postbussen blijft het RTF bestand grijs.
    Hetzelfde gebeurt als ik het als een mbox bestand van de G4 kopieer.

Wat doe ik verkeerd???
    Het staat zo in de helpfunctie van Mail, maar ja dat lijkt nog geen garantie voor succes.

Bijdrager
    Almerrrrr

Probeer het anders eens op de volgende mannier:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301239#mail

Bijdrager
    OMT-fan

mmm, Ik heb nu inderdaad een bestand op het bureaublad staan met mailtjes, maar die hebben allemaal een ogenschijnlijk een willekeurig nummer (41221.emlx) in plaats van een naam van de afzender.
    Durf dat zo niet te importeren.

Bijdrager
    Almerrrrr

Als je het precies zo doet als apple zegt in het document kan er niets foutgaan je moet die volledige mappen en het bestand uit je prefs overzetten naar je andere mac ( wel opletten dat je dezelfde versie van osx en mail hebt).

Ik backup mijn mails altijd zo voordat ik mijn mac opnieuw installeer.

Bijdrager
    OMT-fan

Ik wil waarschijnlijk iets wat net anders moet. Ik will de bestaande mail van mijn G4 TOEVOEGEN aan mijn mail op de Intel Mac, of maakt dat niets uit?
    Weet je waarom het bestand nummers weergeeft ipv namen?

Bijdrager
    Almerrrrr

Mm bij toevoegen werkt het inderdaad niet zo denk ik ik denk dat ie dan je bestaande mails overschrijft.
    Ik zal even kijken of het me hier wel lukt.

Moderator
    unSOUND

Als je kiest voor importeren in het menu van Mail worden ze gewoon toegevoegd aan je huidige mail, en wordt er niks overschreven.

Bijdrager
    OMT-fan

En de naam van de afzender, komt die dan ook weer terug?

Moderator
    unSOUND

Alle info van de mail blijft behouden.

Bijdrager
    OMT-fan

Ik ga het maar proberen, Ik laat weten of het is gelukt

Moderator
    unSOUND

Het is in ieder geval het makkelijkst om gewoon de hele map Mail uit je library te kopiƫren. Ga vervolgens in Mail naar de optie importeren, en kies dan voor importeren uit Mail voor OS X. Deze vraat om een map, en wijs dan gewoon de gekopieerde map Mail aan.

Bijdrager
    OMT-fan

Mail gekopieerd en geimporteerd, maar Intelmac geeft aan dat er geen geldige Mail voor OS X-bestanden zijn gevonden…..

Moderator
    unSOUND

Probeer anders een de optie “andere”, en wijs dan naar de map “Mail”, of de submap “Mailboxes”.

Bijdrager
    OMT-fan

[email protected]
    Deleted Messages.mbox
    Junk.mbox
    MessageUidsAlreadyDownloaded2
    Drafts.mbox
    14393.emlx
    41399.emlx
    41221.emlx
    41220.emlx
    41215.emlx
    41214.emlx
    41212.emlx

Dit geeft de mailmap aan en die nummers.emlx blijven grijs en kunnen niet geimporteerd worden

Moderator
    unSOUND

Je moet alleen een map proberen te selecteren, niet een deel van de inhoud ervan.

Gewoon even wat dingen uitproberen… verschillende importeer-manieren en verschillende mappen aanwijzen.

Bijdrager
    pedori

Gisteren hetzelfde gehad. Uiteindelijk als volgt opgelost. Ga naar je oude comp. en zoek naar de map gebruiker> bibliotheek>mail> map [email protected] (o.i.d.) Hier in zitten Deleted Messages.mbox en Drafts.mbox en INBOX.mbox en Sent Messages.mbox. Maak een nieuwe map (bijv oude mail) aan op je desktop en kopieer de mbox files hierheen. Transport deze map naar je nieuwe machine. Stop mail. Zoek de map > gebruiker > bibliotheek > mail > mailboxes. Dat is dus een andere map dan daarnet. Hierin staat Outbox.mbox. Plaats de hele map oude mail hierbij. De map oude mail staat dus in de map Mailboxes net als Outbox.mbox. Start mail en de map oude mail zal verschijnen in de kolom. Dat kan even duren. De mappen die erin staan lijken leeg. Klik op een map (activeer) en kies uit het menu ‘postbussen’ > ‘bouw opnieuw op”. De mails zullen verschijnen. Zo ook de rest.
    Ik had al de 10.000 mails weer terug.
    Groeten, pedori

Bijdrager
    OMT-fan

Wooow pedori, ga het zo dadelijk direct proberen!!
    Ik laat het weten.

Pedori, je bent voorlopig mijn HELD!!!!!!

Alles is goed gekomen op deze manier, hardstikke bedankt!!!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.