3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    josephusjg

mail importeren

Na mijn overstap wil ik mijn mail importeren naar de imac. Dat loopt niet soepel.
    Het oude mailprogramma is the bat! In dat programma is het mogelijk de berichten te exporteren naar een unix formaat, naar msg of naar eml.

Het eerste wat ik geprobeerd heb is het via de imap over te zetten. Dat leek me het allermakkelijkste, maar het lukt me niet om het echt goed te krijgen. Ik krijg veel dubbel of de helft niet. Kortom, niet soepel en er zijn teveel mails om het allemal eens na te kijken wat er al dan niet goed is.

Tweede was om alle mails van de diverse boxen als msg weg te schrijven en te converteren Via aid4mail) naar mbox formaat. Dat lijkt gelukt, maar als ik die bestanden wil selecteren bij het importeren van postbussen, dan lukt dat niet. De bestanden zijn niet donker in de finder en ik kan ze niet aanklikken.

Derde poging ging via eml. Dit is het outlook express formaat, maar bij de import vroeg de mac war outlook express zit. Het probleem is dat de eml standen niet in de computer zitten waar outlook express zit. Bovendien vind ik dat programma o onoverzichtelijk dat ik in ieder geval geen idee heb waar ik de eml bestanden in moet zetten om e in outlook expres weer te openen en daarna te importeren in de imac.

Om een lang verhaal kort te maken; veel geprobeerd, niet gelukt. Wie kan me helpen?

groet,

Jos

Bijdrager
    Obi

hmm the bat! kende ik nog niet…..anyway.

Er zijn misschien wat scenario’s mogelijk die dmv een omweg (een ander mail client zoals thunderbird, mozilla, eudora, etc) de mail uiteindelijk in je mac te krijgen.

Bij http://www.macosxhints.com staan een aantal hints beschreven die aangeven hoe je via een ander mail programma de mail toch op je mac kunt krijgen.
    Welk scenario werkt is afhankelijk van het mailprogramma waarmee je start, in dit geval de ‘the bat’.

Wat je zou kunnen proberen is bv eerst een export naar bv Thunderbird/Mozilla op de PC uit te voeren.
    Vervolgens de PC Thunderbird/Mozilla mailbox importeren in de mac versie van Thunderbird/Mozilla en van daaruit een weer een mail import naar Apple mail uitvoeren.
    Dit is een voorbeeld, er zijn nog wat andere scenario’s te bedenken.

het kan even lastig zijn om de ideale combinatie van ander mail programma en export file type te vinden die foutloos werkt.

Mogelijk werkt deze ‘kant en klaar’ oplossing

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/15209

suc6

Bijdrager
    josephusjg

Bedankt en het is gelukt. Een beetje door mezelf en een beetje door jouw obi.

Mac is niet helemaal duidelijk als het om mbox gaat. Ik dacht dat het een bestand moest zijn en gaf het bestand dat ik maakte een extensie. Via de link die je me gaf (versiontracker) kwam ik bij het programma emailchemy en daar stond heel duidelijk dat het een map moest zijn. En toen werkte het. Pfffff, wat een opluchting. Nu nog even in 7 accounts 10000 mails op zo importeren.

groet!

Jos

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.