4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Pivni Pes

Mail, hoe het beste bestanden toevoegen.

Wij moeten vaak E-mails met PDF bestanden versturen.
    PDF in de E-mail onder onze handtekening slepen en laten vallen, en klaar was onze gedachten altijd.
    In Mail zag dat er dan goed uit, maar nu log ik in op de hosted exchange website van onze provider, en zie
    ik dat alles onder onze handtekening en PDF document niet meer in de E-mail staat, maar als los
    tekst documentje is bijgevoegd.
    Is dit altijd zo, of moeten wij onze bestanden op een andere manier bijvoegen?

Bijdrager
    Ree

een bijvoegsel blijft altijd een bijvoegsel. Dat Mail.app de meeste bijvoegsels in-line weergeeft is mooi, maar dat kun je niet verwachten van producten van “dat andere bedrijf”.

Wij hebben een poos ons bedrijfslogo meegestuurd met elke mail, dit hadden we gedaan met de handtekening mogelijkheid van Mail.app en dat werd in behoorlijk veel email readers goed weergegeven, ook Outlook en Live Mail. Op web-based clients hebben we echter nooit veel succes gehad.

Om je vraag te beantwoorden dus; een bijlage bijvoegen kan op een handvol manieren, maar het reageert altijd hetzelfde.
    Je handtekening openen in Preview.app (in het nederlands; Voorvertoning) cmd+a, cmd+c, dan in Mail.app in voorkeuren paneel, handtekeningen, plakken. Uiteraard die handtekening gebruiken bij het verzenden. Zou nu goed moeten gaan in bijna alle email lezers.

Geen 100% oplossing dus, maar wellicht kun je er wat mee.

Bijdrager
    Pivni Pes

Onze handtekening is een stukje tekst van 3 regels (vriendelijk groet, bedrijfsnaam, naam persoon)
    Dan een paar vrije alinea’s met daar onder ons adres, telefoon enz.
    Tussen deze 2 blokken plaatsten wij altijd de PDF, en alles daaronder wordt in een tekst document geplaatst schijnbaar.
    Vanaf maandag gaan wij de PDF’s helemaal onder de handtekening plaatsen, alleen als je dan een E-mail
    van een klant reply, dan verdwijnt die tekt dan, maar dat is dan niet anders ben ik bang voor.

Bijdrager
    Hansi2124

Een handtekening onder een brief of email is meestal toch het afsluitende gedeelte van hetgeen wat je verstuurt?
    Persoonlijk geef ik er de voorkeur aan om een bijlage te plaatsen in het tekstveld tussen onderwerpregel en handtekening. Dan ontsnapt het in ieder geval niet aan de aandacht.

De weergave hiervan is inderdaad afhankelijk van de instellingen van het emailprogramma van de ontvanger. Daar kan jij niets aan wijzigen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.