10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    criccric

Mail helemaal in de war

Mail stuurt niets meer, blijft hangen, zegt een keer dat hij niet verbonden is en de ander keer wel maar doet zijn werk toch niet. Ik kan niets meer doen. Zomaar van de ene minuut naar de ander. Alles is goed ingesteld en niets is veranderd. Helemaal uitgeschakeld. Hoe komt het weer goed ? Ik weet echt niet wat ik er aan kan doen.
    Heeft iemand dat ook gehad ? Heeft iemand DE oplossing ?
    Bedankt

Bijdrager
    Ian83

Ik heb niet DE oplossing, die bestaan meestal niet, maar je kunt even de plist van mail verwijderen (user/you/library/preferences) en het even opnieuw instellen, dat betekent niet dat je mailtjes wegzijn, maar dat je wat instellingen opnieuw moet configureren. Meestal helpt dat wel.

Bijdrager
    criccric

Bedankt maar voor dat ik jouw advies volg kun je mij vertellen wat voor soort instellingen zal ik opnieuw moeten configuren ?

Bijdrager
    Ian83

Everything! (I kid you not)

Bijdrager
    criccric

Ik heb het niet gevonden – of is het ? com.apple.mail.plist ?

Bijdrager
    iJoost

Meestal is het bij dit soort klachten gewoon de mailserver zelf die even hapert. Dus, als je niet zo goed weet wat je aan het doen bent dan niet meteen alle instellingen gaan verbouwen. Want straks doet die mailserver het weer maar dan werkt het bij jou inmiddels helemaal niet meer omdat je niet meer weet hoe het allemaal stond.

Bijdrager
    sypie

Ja dat is em.

Wat je ook kunt doen (minder schadelijk als het toch niet de oplossing blijkt te zijn) is de .plist op je bureaublad zetten, mail opnieuw instellen. Als het allemaal niets helpt kun je de plist weer terugzetten. Maak wel van te voren een kopie van alle mailboxen die je hebt geconfigureerd, dat maakt het herstel voor jezelf ook wat makkelijker. (als je waarde hecht aan oude mailberichten)

Bijdrager
    criccric

Ik had er ook aangedacht om zoiets te doen maar dit is inderdaad misschien wijs even te wachten om te kijken of het straks weer werkt. Maar ja als het aan de server ligt hoe lang kan het duren ???????? en is het wel het bestand – com.apple.mail.plist ?

Bijdrager
    Jeroen Ruiter
    ”criccric”

Ik had er ook aangedacht om zoiets te doen maar dit is inderdaad misschien wijs even te wachten om te kijken of het straks weer werkt. Maar ja als het aan de server ligt hoe lang kan het duren ???????? en is het wel het bestand – com.apple.mail.plist ?

Volgens mij wel… Maar als het morgenochtend nog niet over is zal het niet met de server te maken hebben. Ik heb ook wel is gezeik maar binnen 8 uurtjes vaak wel opgelost.

Bijdrager
    iJoost

Als je nou om te beginnen eens vertelt welke mailserver het precies is… misschien zijn er hier meer mensen die dezelfde gebruiken.

En je kunt natuurlijk ook gewoon eens je licht opsteken bij de eigenaar van die mailserver. Per slot van rekening betaal je ervoor. Dus als er een probleem mee is, dan kan ie dat wel even laten weten.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.