11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Tekenmuis1959

Mail heeft een waanzinnige Gb in gebruik

Zowel de iPad mini als de iPad werkzaam met iOS 9.3.5 heeft na alles, maar dan alles verwijderd te hebben.
    Dwz, in de prullenbak, verstuurde bijlage, gearchiveerde, etc. Toch nog een waanzinnig gebruik aan GB’s volgens de instellingen.
    Onze provider is KPN. Wie kan mij helpen om deze weer op een normaal gebruikgrootte te krijgen.
    Volkert

Moderator
    Night

En de map junkmail?

Bijdrager
    Tekenmuis1959

Oh, dat zal best kunnen, maar kan ik die op mijn iPad vinden of op mijn Mac.
    Dank voor je snelle reactie. Ik wil hier morgen op terugkomen, ga douchen.
    Gepensioneerde maken het niet laat!
    Maar mijn dank voor je reactie.

Bijdrager
    fatboysmart

Klopt, is een bekend probleem. De enige manier die ik kan vinden om deze ruimte weer vrij te krijgen is om de mail account(s) te verwijderen. Dit doe je bij instellingen -> mail -> accounts -> account kiezen -> account verwijderen (helemaal onderaan).

Als je dat doet, dan komt de ruimte ook weer vrij. Daarna kun je het account weer aanmaken.
    Voordat je dit doet even alle account instellingen opschrijven o.i.d.

Bijdrager
    Shmoo

iOS 9.3.5, zijn de mailtjes wel al in kleur? ?

Bijdrager
    Pivni Pes

Maar het kan toch niet zo zijn dat als de map met junk mail vol zit dat je deze niet kan leeg maken en dat men dan op de achterdeur is aangewezen van het verwijderen van het account om vervolgens deze weer te installeren?
    Sorry, maar dit is de wereld op zijn kop.
    Ik gebruik een andere e-mail cliënt op min computer en iPhone en bij dit programma kan ik gewoon de junk/spam map leeg gooien wanneer ik dat wil.
    Het lijkt me dan ook vreemd als er iets soortgelijks niet mogelijk is in Apple Mail.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@shmoo gebruikt zelf ook toch nog 9.3.5? zou die kleurenblind zijn??

Bijdrager
    Tekenmuis1959

Dank voor alle, en ook grappige, opmerkingen. Ik ga gewoon een nieuwe account aanmaken en dan weer opnieuw instellen.
    Kom er zeker op terug als dit geholpen heeft.
    Geweldig deze reactie, dank. Volkert

Bijdrager
    Tekenmuis1959

Opluchting!!! Van 3,1 GB naar 275 Mb. Account verwijderd en opnieuw ingesteld.
    Toch blijft mijn belangstelling; waar kan ik iets vinden op de iPad waar Junkmail staat?
    Dank, dank voor het respons. Volkert.

Bijdrager
    GoeieDag

Dat is de map ‘Reclame’ die in de Postbus onder de accountspostbus staat, als je ‘m uitvouwt (vanaf iOS 7).
    Mail markeren als reclame: open het bericht, tik op de vlag onderaan en vervolgens op ‘Verplaats naar reclame’.

Zie: https://support.apple.com/HT202315

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    fatboysmart

Dit probleem heeft niets met junkmail of reclame te maken. Ik denk dat de mail app een cache opbouwt of de bijlagen van mailtjes ergens bewaard ook al zijn de originele mailtjes verdwenen. Raar maar waar.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.