3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    marissentom

Mail "hangt" icm met imap-Gmail (eigen domein via Google Apps)

Hoi,

Via google Apps maak ik gebruik van de mailservice van Gmail voor mijn eigen domein. Een beetje hetzelfde verhaal als hier.
    In Mail haal ik mijn eigen ouderwetse (privé) Gmail binnen + de mail van 2 (zakelijke) accounts van eigen domein via Google Apps. Tot voor een tijd terug ging dit prima en bijzonder soepel en was ik uitermate tevreden met de perfecte synchronisatie van mijn mail op zowel m’n iMac, m’n MacBook, iPhone én webmail.

Ik heb het vwb de binnenkomende mail voor de account van mijn eigen domein als volgt ingesteld:
    Imap-protocol, server: imap.gmail.com ([email protected], wachtwoord), poort 993, allow idle als de server dit ondersteunt staat aan.
    Postbusinstellingen: alleen “bewaar conceptberichten op de server” aangevinkt.

Maar nu: op m’n iMac (waar ik het meest gebruik van maak, vanwege m’n werk) daar blijft het programma mail regelmatig (bijna altijd) hangen. Wanneer ik handmatig “de post ophaal” vertoont het programma geen enkele voortgang. :slant: Dus nieuwe mail krijg ik niet a la minute binnen en daardoor loop ik continue te switchen naar webmail.
    Enig remidie voor dit euvel is het (vaak geforceerd) stoppen van mail en opnieuw opstarten, waarna hij traag de nieuwe mail binnen haalt.

Iemand een idee?
    – het vindt alleen plaats op m’n imac
    – alle andere synchronisatie (iCal, adresboek, etc.) verloopt vlekkeloos.

Bijdrager
    arri

Zit er heel veel mail in dat acount?

Je moet Mail even de tijd geven, en zeker niet force-quitten.
    In de activity-window kun je zien of Mail überhaupt iets aan het doen is.

Ik heb een Gmail-account toegevoegd aan Mail waar honderdduizenden emails in de mailboxes zitten.

Dat account doet er standaard ongeveer 2 minuten over om voor nieuwe mail te checken. Ik heb het daarom excluded van de automatische mail-check.

De eerste keer, toen ik het toevoegde aan Mail heeft mn mac (en Gmail) zeker een uur of 6 nodig gehad om het account volledig toe te voegen.

Nu check ik dat account alleen handmatig.

Bijdrager
    marissentom

Hoi Arri,

Dank voor je reactie.

Er zit zit zeker veel mail in die account en het is ook in veel gevallen voorzien van bijlagen. Echter…. deed het ineens, van de een op de andere dag:|

In de activity-window (ook na handmatig ophalen) is helemaal niets te zien.

Op het moment dat het voor het eerst gebeurde, heb ik m’n vijf laatste conversaties (Gmail werkt met van die mooie conversaties) naar een tijdelijk map verplaatst. Dát hielp eventjes, maar daarna was het weer snel aan de hand.

Exclude is voor mij eigenlijk geen optie. Juist het opspringende icoontje is voor mij belangrijk:) (Ik zit vaak te wachten op een reply)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.