7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    SvS

Mail handtekening weergave PNG afbeelding verschillend

Hallo,

Voor iemand heb ik email-handtekening opgemaakt. Gewoon simpel, zonder koppelingen IN de afbeeldingen en geen tabellen oid. Zodat de PCgebruikers in de kring het ook kunnen overnemen.

Prima, dan is logo op 100% grootte ingezet. Haarscherp op de iMac, omdat t 100% ware grootte is. Maar op de iPad/iPhone is het een beetje dof. Dat scherpe is weg. Maar op de computer is deze weer scherp.

Ligt het aan mijn PNG of ligt het aan hardware, mobile systemen waardoor de logo beetje doffig is ipv haarscherp? Het is overigens niet groot, 250px breed, 53px hoog. Wat kan ik doen?

Moderator
    Night

Dat komt (hoogstwaarschijnlijk) omdat de schermresolutie van bijvoorbeeld een iPhone 5S 326 PPI is en die van een iPad4 264 PPI t.o.v. 72 of 96 PPI van een desktop systeem. Het doffe komt (hoogstwaarschijnlijk) omdat de display gamma’s en kleurprofielen van de iPad/iPhone en die van desktop PC’s en Mac’s onderling (behoorlijk) verschillen.

Bijdrager
    iHam

En wellicht ook omdat je iPhone ruimte bespaart door het plaatje minder scherp te maken. Ik denk het niet, maar zou zomaar kunnen.

Bijdrager
    SvS

Kortom, het is dus onduidelijk hoe ik het moet aanpassen.
    Logo resizen naar 264 PPI lijkt me geen optie, aangezien je dan een megagroot logo op de mails in de computer krijgt. Moet je niet willen. Nou ja, dan laten we het maar zo. Jammer.

Bijdrager
    Chorro

Dan zou je moeten kijken of het logo dat je hebt een vectorafbeelding is en of *.svg gebruikt kan worden in een voetnoot.

Lukt dat, dan maakt de resolutie van het scherm niets meer uit.

Bijdrager
    SvS

Vector logo in bezit.
    Kun je mij verder daarin adviseren hoe ik het moet opslaan als SVG. Er zijn veel opties waaruit ik kan kiezen bij exporteren als SVG. (Adobe Illustrator) Want als ik het opsla, dan wordt het ineens logo op een groot wit vlak ipv klein bannertje.

Bijdrager
    Chorro

Het verschil tussen SVG1.0 en 1.1 durf ik niet te zeggen, voor wat betreft fonts zou ik bij de SVG kiezen voor convert to outline en de image zou ik embedden in plaats van linken.

SVG is een veelgebruikt bestandsformaat voor vectorafbeeldingen op websites, veel programma’s kunnen het lezen en resolutie is dan dus ook niet van toepassing. ‘T is alleen wel de vraag of het in een voetnoot kan.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.