7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    mbaert

mail haalt de post niet binnen

Als ik via webmail kijk, is er wel post binnengekomen. Maar Mail haalt ze plotseling niet meer binnen. In de instellingen is er niets veranderd. De permissies zijn hersteld en dat heeft 2 dagen half gewerkt (enkele mails kwamen binnen, maar niet alle), maar nu is het weer noppes. Waar moet ik gaan zoeken om dit op te lossen?

Geblokkeerd
    Anoniem

Als je internet van Wanadoo hebt, even de inkomende en uitgaande mailserver veranderen.

Dit was
    in: pop.wanadoo.nl (of mail.wanadoo.nl
    uit: smtp.wanadoo.nl

Dit wordt:
    pop.orange.nl
    smtp.orange.nl

Als je internet van een andere provider hebt, zou je even kunnen kijken of je niet per
    ongeluk de settings hebt verandert;) Of dat je provider iets met de DNS hebt gedaan.

Bijdrager
    mbaert

Nee, ’t is bij zeelandnet. Ik heb daar 3 accounts staan en slechts 1 geeft dit probleem. Instellingen staan overal hetzelfde.

Bijdrager
    psiersma

Hetzelfde een keer gehad:
    opeens haalde mail geen berichten meer binnen. (niet veranderd).

Oplossing was simpel.
    Gekeken naar het moment waarop mail geen berichten meer binnenhaalde.
    Op dat tijdstip gekeken naar ‘vreemde’ mail via webmail.
    bericht weggehaald en alles liep weer als een zonnetje.

mail raakt soms in de war van vreemde mail.

Bijdrager
    mbaert

Net even via webmail gekeken. De postbus zat wel erg vol en dus eens geleegd. Eens zien of dat helpt.

update: Hielp dus niets…

dan eens Entourage aangezet en alle voorkeuren en mailboxen etc. geïmporteerd. Daarmee komt dus wel alles binnen!

Het probleem moet dus duidelijk in Mail zitten. Kan ik iets weggooien in de bibliotheek zonder dat ik alle instellingen en mailboxen van Mail kwijt ben?

Bijdrager
    michelvdb
    ”mbaert”

Het probleem moet dus duidelijk in Mail zitten. Kan ik iets weggooien in de bibliotheek zonder dat ik alle instellingen en mailboxen van Mail kwijt ben?

/Users/jouw_gebruiker/Library/Mail/POP-******@***.**@***.***.**/POP-#####@###.###.##/MessageUidsAlreadyDownloaded2

Door MessageUidsAlreadyDownloaded2 van elke gewenste Mailaccount te verwijderen, kun je alle berichten die nog bij de provider op de server staan opnieuw binnenhalen.

Bijdrager
    mbaert

Na Entourage ingeschakeld te hebben en alle postbussen van Mail te importeren heb ik alle voorkeuren van Mail weggegooid. Dan Mail weer opgestart en instellingen van Entouragen en postbussen die daar stonden weer teruggekopieerd naar Mail.
    Nu lijkt Mail het weer goed te doen!

Opgelost, voorlopig toch (want ik blijf voorzichtig).

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.