4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    T-man

Mail haalt alles dubbel binnen…

Beste mensen,

Ik haal mn webmail van Dotster.com ook via Mail op maar heb het probleem dat hij nu elke keer alle mails opnieuw weer binnenhaalt zodat alle mails dubbel in Mail komen te staan. Hij blijft dit verdubbelen.
    Eigenlijk wil ik de mailtjes op mn server (van Dotster.com) laten staan en dat Mail alleen de nieuwe mails ophaalt. Dus degene die nog niet in het programma op de Mac staan toelaten voegen zonder de orginelen te vewijderen.

Heeft iemand enig idee of dit kan. En waar het aan ligt dat Mail alle mails elke keer opnieuw dubbel in mn mailbox binnehaalt?

Alvast dank voor uw moeite,

T-man

Bijdrager
    nma
    ”T-man”

Heeft iemand enig idee of dit kan. En waar het aan ligt dat Mail alle mails elke keer opnieuw dubbel in mn mailbox binnehaalt?

Je probleem heeft te maken met een instelling op de POP-server. Nadat Mail de nieuwe mailtjes heeft opgehaald van de server, verandert er blijkbaar niets aan de status van de emailtjes. M.a.w. Mail haalt ze vervolgens weer op bij de volgende ronde, aangezien ze als ‘ongelezen’ op de server blijven staan. Even rondkijken bij de instellingen van je POP-server (Dotster.com) dus (via hun site).

Bijdrager
    ThinkApple

je kan ook in je mailinstellingen zetten dat hij de berichten op de server verwijderd als hij ze binnen heeft gehaald… dat helpt, maar dan ben je ze wel kwijt op je server…

Bijdrager
    www.project-euh.com

Ik heb dat probleem ook met mijn IMAP account. Onder Panther nooit probleem, nu met Tiger wel. Wast bij mij werkte: in ~/Library/Mail de bijbehorende map opzoeken, en de mappen INBOX en INBOX.imapbox gekopieerd naar de desktop en verwijderd uit de map. Toen mail opnieuw opgestart. Nu werkt het weer goed. Voorlopig iig.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.