3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    vooblez

[mail] Gmail toevoegen

Hallo iedereen,

Ik heb een aantal mail accounts, waaronder een Gmail account. Ik heb ook nog enkele andere accounts, dus nu wilde ik in plaats van iedere keer 3 tabbladen voor de verschillende accounts te hebben openstaan, alle mail toevoegen in het mail-programma van OSX.
    Ik wilde Gmail met IMAP gaan toevoegen, en blijkbaar is dat geen probleem. De mails die ik verzend vanuit het mail-programma worden netjes gesynchroniseerd met de server, dus als ik ergens anders mijn mail wil checken kan ik de verzonden mail nog steeds in de browser zien.

Maar ik heb wel een probleem met het verwijderen van berichten. In het mail-programma worden de mails die ik verwijder in “prullenbak” of iets dergelijks geplaatst, terwijl ze op de server in Gmail normaal gezien in “deleted messages” terechtkomen. De mails die ik wil verwijderen in het programma worden dus niet verwijderd, of verplaatst naar de map “deleted messages” op de server…Wel worden ze gemarkeerd als “deleted”, maar ze staan nog steeds in mijn postvak in op de server…Niet echt overzichtelijk dus.

Wel zie ik onder de postbus van Gmail in het programma de map “deleted messages” staan, net zoals spam etc. Maar de mails die ik wil verwijderen in het programma worden hier dus niet in geplaatst.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Dus hoe ik ervoor kan zorgen dat de verwijderde berichten in het programma ook daadwerkelijk op de server verwijderd worden?

Ik ben bereid om eventueel een ander programma te gaan gebruiken…

Alvast bedankt!
    Jonas

[edit] Ik heb de optie uitgezet om het label “deleted messages” weer te geven in IMAP-configuraties, en nu staat er enkel nog een “prullenbak” (van Gmail) en een “prullenmand” in het programma. De prullenmand is nog steeds de map waar een bericht in wordt gezet als ik het wil verwijderen. Als ik een mail handmatig verplaats naar “prullenbak”, dan is er geen enkel probleem, ook de mail op de server zelf wordt dan verwijderd. De ideale oplossing zou dus zijn dat als ik backspace gebruik om een bericht te verwijderen, de mail naar “prullenbak” ipv “prullenmand” wordt verplaatst.

Bijdrager
    vooblez

Niemand…?

Bijdrager
    fred44nl

de termen prullenbak, deleted messages, etc.etc. worden een beetje door elkaar gebruikt en dat is verwarrend.
    maar als je IMAP gebruikt, dan de prullenbak bij webmail van gmail pas leeg gemaakt als je ze in het programma Mail verwijderd uit de prullenbak.
    want ook dat is een map, die gesynchroniseert wordt.
    als je het eenmaal goed hebt ingesteld en alles werkt lokaal naar behoren, dan hoef je niet meer naar webmail te kijken.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.