13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    stijnhoofd

[Mail] Geen geluid mailmelder GMail

Hallo daar,

ik was het constante inloggen op Hotmail (in Mail) beu en heb Hotmail doorgelust naar m’n GMail. Helaas doet mijn zelfgekozen soundeffect het niet bij GMail. Ik zie wel een getalletje in dock verschijnen maar hoor niets. Bij Hotmail was dat wel zo en bij mijn schoolmail ook. Hoe kan dit, en hoe kan ik GMail geluid laten maken?

Bijdrager
    Hansi2124

Krijg je wel het geluid te horen als je het selecteert?

Bijdrager
    stijnhoofd

Jup, dan krijg ik ‘m wel te horen.

Bijdrager
    feek

Probeer het volgende eens:

Mail > Voorkeuren > Account > “GMail account” > Geavanceerd > “Gebruik commando ‘IDLE'” uitvinken

Bijdrager
    Hansi2124

Ik zie dat in mijn laatste versie van Mail niet staan. Heeft dat alleen betrekking op als je een GMail-account hebt?

Bijdrager
    stijnhoofd

Ik heb dat nu aangezet. Even kijken wat het doet.

Bijdrager
    feek

Je moet “Gebruik commando ‘IDLE” uitvinken he;)

Bijdrager
    Angelos

Dit had ik met MobileMe ook… Op de Apple help forum had ik toen gelezen dat als mail gepushed wordt, er geen geluid geproduceerd wordt (helaas kan ik de link niet meer voor je vinden).
    Ik heb dit aan de Genius bar in Amerika gevraagd en het klopt.. Er komt ook geen fix want Apple vindt dat dit geen bug is.
    De Apple freak gaf mij 2 oplossingen..

1 In de instellingen (zoals hierboven is beschreven) het IDLE optie aanzetten en de fetch frequentie vergoten (=hoe vaak mail naar nieuwe mailtjes moet zoeken, Ik heb het per 1 minuut gezet.)

2 via automator een reeks maken die een geluidje geeft bij elke inkomend mail.. Dit werkt maar je zult een merkbare vertraging ondervinden die na een paar mailtjes erg irriteert. Dit komt doordat bij elk mail dat binnenkomt de automator wordt gestart, daarna wordt de reeks uitgevoerd en hierna pas krijg je een geluidje. En dit elke binnenkomen mail! Stel je dus voor wat er gebeurt als je 10 mailtjes in 1 x binnenkrijgt.

Oplossing 1 is in mijn ogen de beste.. Of je laat je mail geluidloos gepushed worden..

Hoop dat je hieraan wat hebt.

Gr angelos

Bijdrager
    Angelos

Zoals Feek zegt, uitvinken idd. Ik zei ook aanvinken in mijn vorige reactie. Sorry..

Bijdrager
    stijnhoofd

Dit is echt heel raar. Ik kwam erachter dat dat IDLE altijd al aan stond, en sinds ik Hotmail heb verwijderd uit Mail krijg ik wel gewoon geluid. Het lijkt dus te werken tot nu toe… maar het is wel zeer, zeer vreemd. Het lijkt bijna net zo random als Windows-foutmeldingen etc.:P

Bijdrager
    feek

nogmaals:

feek op 17 september 2010

Je moet “Gebruik commando “IDLE” uitvinken he;)

Bijdrager
    stijnhoofd

IDLE staat nu uit en tot nu toe nog altijd geluid gehad… hopen dat het zo blijft! Ik moet trouwens wel zeggen dat ik vind dat het lang duurt voordat mijn Hotmail wordt opgehaald, eerst door GMail en daarna door Mail… Moet ik daarvoor een ander topic openen?

Bijdrager
    Hansi2124

Lijkt mij wel handig ja.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.