8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    apollo11

Mail geeft teksten in berichten vreemd weer of helemaal niet weer…

Hallo,

Mail op m’n iMac met Catalina, geeft mail berichten vreemd weer of toont soms helemaal geen teksten. Dezelfde e-mailberichten op m’n iPhone worden wel compleet en goed weergegeven.

Ik heb op de iMac een ander mailprogramma geprobeerd, maar daar is het resultaat het zelfde. Het lijkt alsof er een systeemfont dit probleem geeft. Hoe en wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen?

In de afbeelding zie je een screenshot van en mailbericht. In de vlakken horen teksten te staan, maar zie geen teksten en alleen een vraagteken…

Bijdrager
    R_M

Kijk even of al je standaard lettertypes geactiveerd zijn: Arial, Verdana, Helvetica. Deze moeten in de ‘fonts’ map staan in je thuis- of root bibliotheek.

Na de (eventuele) activatie: herstart je computer voor de zekerheid.

Bijdrager
    apollo11

Hallo R_M,

Dankjewel  voor je reactie. Ik heb even gekeken in de fonts map van de root folder bibliotheek. De door je genoemde fonts staan daar, maar wel in een map ‘Supplemental’. (Macintosh HD/Systeem/Bibliotheek/Fonts/Supplemental).

De lettertypes die je noemde staan op geactiveerd. Ik heb geprobeerd ze uit de ‘Supplemental’ map te halen en te plaatsen in de ‘Fonts’ map, maar dat lukt niet… is vergrendeld. Herstart gedaan, maar nog steeds hetzelfde probleem…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Gebeurt dit in alle mails of alleen deze? Normaal gesproken hoef je helemaal geen extra fonts te activeren tenzij het bericht sterk afwijkt van de standaard lettertypes. In dat geval is de ontwerper van de lay-out gewoon eigenwijs geweest.

Bijdrager
    apollo11

Dankjewel Hendrik Ijzerbrood voor uw reactie. Er zijn meerdere mails die er zo uitzien. Het gekke is dat deze zelfde mails op m’n iPhone er wel goed uitzien en te lezen zijn. Ik heb vanmorgen een ander mail programma op de iMac geïnstalleerd in de hoop dat de betreffende mail wel goed te lezen zou zijn op de iMac. Het resultaat hiervan was hetzelfde, onleesbaar. Het lijkt mij dan dat er in het systeem iets niet goed staat. Ik weet alleen niet waar?… en hoe dit verholpen kan worden.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Hier een verhaal over font conflicten na de Catalina update.

Daar lees je o.a. (haast onderaan) dat in vorige versies van het OS fonts konden worden gebruikt vanuit 7 verschillende mappen. In Catalina is dat veranderd waardoor je nu één of meerdere fonts kunt missen.

Bijdrager
    apollo11

Opgelost!

Iedereen bedankt voor het meedenken! In de link, ‘Hier een verhaal’, in een reactie van Hendrik IJzerbrood gaf de oplossing voor het probleem, waar ik al maanden na de update mee liep.

Hendrik, bedankt!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Graag gedaan.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.