5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Gitte65

Mail geeft onjuist aantal ongelezen Gmail berichten weer [Opgelost!]

Heb een probleempje met Mail op mijn iMac (MacOS: Sierra versie 10.12.6)
    Mail geeft onjuiste aantal ongelezen Gmail berichten weer (zie afbeelding): volgens getal in Dock zijn dat er 5, maar in werkelijkheid zijn er 12 ongelezen mails.

Opnieuw opstarten van Mail en iMac heeft geen effect gehad.
    Als er een nieuwe mail bij komt dan verandert het getal in het doc wel (gaat dan omhoog), maar het geeft niet het werkelijke aantal ongelezen berichten weer (op moment van screenprint 12 ongelezen berichten).

Weet iemand een oplossing? Het is nu zo’n tegenvaller als ik de mail open….
    Het probleem lijkt alleen bij Gmail voor te komen, de andere accounts worden namelijk wel correct weergegeven.
    En gek genoeg heb ik op mijn MBP geen problemen, daar wel de juiste weergave.

• Dit onderwerp is gewijzigd 8 maanden, 2 weken geleden door  Gitte65.

Moderator
    Night

Mailbox al eens hersteld?

Bijdrager
    Gitte65

Nee, wist niet dat dat kon? Hoe doe ik dat?
    Ik kan in het menu niets over herstellen vinden, wel bij: Postbus – Bouw opnieuw op
    Heb ik overigens ook nog niet gedaan, dus zou ook nog een mogelijkheid zijn, ga ik even op Google-en.
    Maar misschien bedoel je dat, of zie ik iets over het hoofd…. (die kans is behoorlijk aanwezig:oops: )

Moderator
    Night

Jep, die bedoelde ik. Gewoon opnieuw opbouwen. Heeft verder ook geen schadelijke gevolgen.

Bijdrager
    Gitte65

Bedankt voor je reactie. Ik had ondertussen zelf ook al uitgevonden dat opnieuw opbouwen geen schadelijke gevolgen had en heb dat zaterdag aangezet. Vanmorgen vroeg klopte er nog steeds niets van, maar in de loop van de ochtend leek het probleem opgelost, het getal wat in Dock aangegeven wordt klopt weer.
    Dus probleem is opgelost!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.