12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    bladerunner

Mail folder spoorloos in Lion ?

Ik wil een nieuwe HTML handtekening in mail maken maar kan de Mail folder die voorheen onder Home>Bibliotheek te vinden was niet meer vinden.

Iemand een idee wat er in Lion veranderd is m.b.t. bovenstaande?

Bijdrager
    Hansi2124

Je thuisbibliotheek in Lion kan je tevoorschijn halen door in het Findermenu op Ga te klikken met de [alt]-toets ingedrukt.
    Daarin moet dan ook de map Mail weer te vinden zijn.

Inactief
    Anoniem
    bladerunner op 05 augustus 2011

Ik wil een nieuwe HTML handtekening in mail maken maar kan de Mail folder die voorheen onder Home>Bibliotheek te vinden was niet meer vinden.

Iemand een idee wat er in Lion veranderd is m.b.t. bovenstaande?

tarun op 25 juli 2011

Bij mij staat de mail nog steeds in ~/Users/peertje/Library/Mail. Maar dan wel met een map V2 en een map Mail Lost+Found.

Uit dit topic.

Bijdrager
    bladerunner
    Hansi2124 op 05 augustus 2011

Je thuisbibliotheek in Lion kan je tevoorschijn halen door in het Findermenu op Ga te klikken met de [alt]-toets ingedrukt.

Daarin moet dan ook de map Mail weer te vinden zijn.

Bedankt voor de tip maar helaas krijg ik de melding “De map is onvindbaar”.

Mijn mail werkt trouwens prima en alles is na de update bewaard gebleven, alleen de map krijg ik niet teruggevonden ???

Bijdrager
    Hansi2124

Dus je ziet hem hier niet staan?

Bijdrager
    bladerunner
    Hansi2124 op 06 augustus 2011

Dus je ziet hem hier niet staan?

Ja daar zie ik hem wel staan:-)

Maar NIET op mijn iMac, daar staat ie niet.

Daarnaast vond ik gisteren nog deze discussie op de site van Apple Support Communities.

Op dit moment ben ik nog bezig met een eventuele andere oplossing die ik vond via Google, dus met een beetje geluk ….

Bijdrager
    Gates

Ik heb ook geen map ‘Bibliotheek’. Vreemd.

Inactief
    Anoniem
    Gates op 06 augustus 2011

Ik heb ook geen map \’Bibliotheek\’. Vreemd.

Ook niet als je op alt+Ga klikt?

Inactief
    Anoniem

Die Library is niet voor niets onzichtbaar gemaakt, je hebt daar niets te zoeken. Je handtekening kun je gewoon in Mail zelf instellen.

Bijdrager
    bladerunner
    koen op 06 augustus 2011

Die Library is niet voor niets onzichtbaar gemaakt, je hebt daar niets te zoeken. Je handtekening kun je gewoon in Mail zelf instellen.

Opgelost: de Mail folder was onzichtbaar, en als antwoord op bovenstaande quote: als de Bibliotheek onzichtbaar is kan ‘Gates’ de mail folder ook niet vinden, of wel? Daarnaast heb ik in de Bibliotheek wel één en ander te zoeken en een professioneel uitziende Handtekening kun je, naar mijn mening, niet in Mail instellen.

Gates op 06 augustus 2011

Ik heb ook geen map \’Bibliotheek\’. Vreemd.

Om de Bibliotheek voor iedere gebruiker weer zichtbaar te maken typ je in de terminal: chflags nohidden ~/Library/

Bijdrager
    mvdenberg

@bladerunner: Om de Bibliotheek voor iedere gebruiker weer zichtbaar te maken typ je in de terminal: chflags nohidden ~/Library/
    -> TOP! Bedankt!

Bijdrager
    spieren

tot 10.7.3 ging dit op
    chflags nohidden ~/Library/

na 10.7.5 lukt dit niet meer
    permission denied

wie kan mij verder helpen

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.