15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    olav

mail filters toevoegen

hallo,

mail filtert de meeste rommel er wel uit maar toch komen er af en toe mailtjes in mijn inbox die ik niet wil. kan ik filters toevoegen aan mail die dat deels verhelpen. zo ja hoe moet zo’n filter er dan uitzien?
    alvast dank,
    olav

Bijdrager
    lampje

ja dat kan…..

open preferences, klik op ‘rules’ en maak nieuwe ‘rule’ aan.
    je kan hier bv instellen dat alle mail van een bepaald adres
    meteen naar je mail-prullemand gaat.

de meeste spammers veranderen echter constant van adres,
    waardoor je ontzettend veel ‘rules’ gaat aanmaken:x

voor junkmail van steeds hetzelfde adres werkt t perfect.

Bijdrager
    artimachead

In regels kan je zelfs een berichtje terugsturen. Verzin maar iets vaags maar dreigend. Heel af en toe krijg je een excuses maar, ik ben het met lampje eens, echte spammers krijg je er niet mee.

Anoniem

Een bericht aan een spammer terugsturen zou ik nooit doen, zo weten ze dat je bestaat. Ik stuur ingeval van spam de mail terug met de ‘retour’ knop. Dan lijkt ’t of jouw adres niet bestaat. Meestal stopt de spam dan. Soms krijg ik daarop een bericht van een provider dat het adres waar je het aan retourneerde niet bestaat (spammers gebruiken vaak fake afzenders, of adressen van mensen die van niets weten). Daar blijft ’t dan bij.
    (er van uitgaand dat je Mail vna OSX gebruikt)

Bijdrager
    Jan-Willem
    ”haka”

Een bericht aan een spammer terugsturen zou ik nooit doen, zo weten ze dat je bestaat. Ik stuur ingeval van spam de mail terug met de ‘retour’ knop. Dan lijkt ’t of jouw adres niet bestaat. Meestal stopt de spam dan. Soms krijg ik daarop een bericht van een provider dat het adres waar je het aan retourneerde niet bestaat (spammers gebruiken vaak fake afzenders, of adressen van mensen die van niets weten). Daar blijft ’t dan bij.
    (er van uitgaand dat je Mail vna OSX gebruikt)

ik vrees dat spammers deze “truc” snel door hebben…

Bijdrager
    Marc

Onderstaande link is voor entourage maar je kan die rules ook maken voor mail. Werken bij mij in ieder geval heel goed en met wat fantasie brei je er ook wat andere woorden bij die je regelmatig terug aan treft bij junk mails…
    http://www.entourage.mvps.org/help/rules_junk.html

Bijdrager
    artimachead

Goede tips digitalguru en haka. Had ik nog niet aan gedacht.

Anoniem

jan-willem schreef:

Ik denk van niet, want met de retourknop geretourneerde mail werkt als een gebouncede mail, dus de ontvangende spammer (bijv. spamrobot) denkt dat ’t adres niet goed is, of helemaal niet bestaat. Het werkt net als mail die werkelijk niet goed is aangekomen.

Bijdrager
    olav
    ”haka”

jan-willem schreef:

Ik denk van niet, want met de retourknop geretourneerde mail werkt als een gebouncede mail, dus de ontvangende spammer (bijv. spamrobot) denkt dat ’t adres niet goed is, of helemaal niet bestaat. Het werkt net als mail die werkelijk niet goed is aangekomen.

ik heb dat ook wel eens geprobeerd maar kreeg dan allemaal meldingen van “undelivered mail” in mijn postvak.

Bijdrager
    Jan-Willem

misschien heb je gelijk haka, maar ik doe het toch liever niet…

Anoniem
    ”olav”

ik heb dat ook wel eens geprobeerd maar kreeg dan allemaal meldingen van “undelivered mail” in mijn postvak.

Ja, die spammers hebben fake adressen, of kennen het trucje ook:?
    Maar meestal ben je dan wel van ze af.
    Ligt er natuurlijk aan hoeveel spam je krijgt, als je elke dag tientallen krijgt kan ik me voorstellen dat het een beetje veel ‘undelivered mail’ wordt.

Bijdrager
    olav

he idee voor een poll, hoeveel junkmail krijg jij per dag;-)

Bijdrager
    Jan-Willem

eems kijken hoe lang het duurt voordat die komt:-D

Bijdrager
    dennis

De winnaar daarvan heeft zeker hotmail!!!

Dennis

Bijdrager
    Jan-Willem

LOL

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.