9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Padje

Mail filter iets te grondig-mails weg

Probleem.

Ik werk heel veel met rules om mijn mail te sorteren. Heb eigenlijk nooit echt de filter ingebouwd in mail geactiveerd. Nu dacht ik dat wel eens een keer te doen omdat ik de spam echt beu was.
    Alleen heeft mijn mail nu al wat in inkomd stond (en dus nog niet automatisch gesorteerd was) als reclame beschouwd, en bijgevolg ook direkt gedelete. Hier stond heel wat bij dat toch ook belangrijk was.

Kan ik deze mails nog ergens redden ? Ze staan niet meer bij verwijderde berichten ofzo. Daar heb ik al gekeken.

Alvast bedankt

Bijdrager
    Esquare

In principe verwijdert Mail niks, maar verplaatst het de spam naar een aparte map Ongewenste reclame. Als je die niet hebt, is er wel iets bijzonder aan de hand…

Bijdrager
    fistkikker

Je kan bij voorkeuren -> ongewenste reclame -> geavanceerd instellen dat de berichten verwijderd worden, esquare.

En dan is weg ook echt weg.

Bijdrager
    Esquare
    ”fistkikker”

Je kan bij voorkeuren -> ongewenste reclame -> geavanceerd instellen dat de berichten verwijderd worden, esquare.

Yup, maar dat is niet de default (vandaar ‘in principe’). Dus daar is de TS zelf bij.

Bijdrager
    fistkikker

Hij zegt ook niet dat hij er niet bij was. Standaard verdwijnt er niets maar soms zit er ergens een bug, zo ongeveer tussen toetsenbord en bureaustoel.;)

Bijdrager
    Mezzanine

of apple i op je account…
    met een beetje geluk staat ie nog op de mail server. 8)

Bijdrager
    Padje

Nope staat niet meer op de server.
    En inderdaad, de “map” reclame is er nog, maar er staat ergens bij de voorwaarden van die bus dat alle mail ouder dan … mag weggekieperd worden. en is dus al die oudere mail weg.

Alvast bedankt voor alle “insights” en tips en bedenkingen en het medeleven:? ;-)

En dan is weg ook echt weg.

Dat was mijn bug waarschijnlijk.

Maar waarom zijn mails van mensen die in mijn adresboek staan en/of in mijn geadresseerdenoverzicht dan verwijderd ? Of is dat net de bug ???

Als er nog iemand een fijn plan heeft om mails die echt weg zijn terug te krijgen, laat maar weten.

Ik heb hier voorlopig uit geleerd dat je dus nooit een filter activeert wanneer je postbus gevuld is met verzamelde (belangrijke) mails van het laatste halfjaar.

Bijdrager
    Esquare
    ”Padje”

Maar waarom zijn mails van mensen die in mijn adresboek staan en/of in mijn geadresseerdenoverzicht dan verwijderd ? Of is dat net de bug ???

Default gooit het junkfilter helemaal niks weg. Je zult toch echt zelf een combinatie van instellingen gekozen hebben die tot het ongewenste resultaat heeft geleid…

Overigens is de belangrijkste les die je hieruit zou moeten leren niet dat je geen filters moet loslaten op een halfjaar belangrijke berichten, maar dat je moet backuppen. Want als dit niet was gebeurd, was je harde schijf wel gecrasht of wat dan ook. Shit happens, namelijk.

Bijdrager
    Padje

maar dat je moet backuppen.

dat ik daar nu niet aan gedacht heb.

:?

Misschien stonden ze sowieso nog ergens (mijn mails) en hoefde ik niet te gaan zoeken op de backupschijven en DVD’S ???

Anyway ik trek mijjn plan wel

Hartelijk dank voor de info allemaal

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.