-
Q:
Mail error?!
Ik krijg de volgende melding terug als ik probeer te mailen naar een bepaald casema adres:
This is the Postfix program at host rgpgp.
I’m sorry to have to inform you that your message could not be
be delivered to one or more recipients. It’s attached below.For further assistance, please send mail to <postmaster>
If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.The Postfix program
<[email protected]>: host mx-fe.casema.nl[83.80.1.210] said: 504 <rgpgp>:
Helo command rejected: need fully-qualified hostname (in reply to RCPT TO
command)
Reporting-MTA: dns; rgpgp
X-Postfix-Queue-ID: C1ABF468594
X-Postfix-Sender: rfc822; [email protected]
Arrival-Date: Thu, 20 Jul 2006 11:11:54 +0200 (CEST)Final-Recipient: rfc822; [email protected]
Action: failed
Status: 5.0.0
Diagnostic-Code: X-Postfix; host mx-fe.casema.nl[83.80.1.210] said: 504
<rgpgp>: Helo command rejected: need fully-qualified hostname (in reply to
RCPT TO command)Nu heb ik op internet het volgende erover gevonden:
Question:
When sending mail, sometimes I am getting the following error: “Helo command rejected: need fully-qualified hostname”, “Transaction Failed”, or “Send Hello First” errors. How can I fix this problem?Answer:
Go to Tools – Options, select General tab, and in the Local Host box enter your domain name.
If this box is empty, server sends your computer network name with SMTP HELO/EHLO, command, and, probably, it is not liked by server you are sending mail to. If this box is not empty, then server will use the value from there with EHLO/HELO command, and you will not have similar problems.
Ik heb geen flauw idee hoe of waar ik dit zou moeten instellen en of het eigenlijk wel bij mij in te stellen is!
Heeft iemand dit ook wel eens gehad? Zo ja hoe heb je dit opgelost?!
thnx!
groet,
Patrick
Patrick,
Je moet denk ik je eigen email adres goed instellen. Heb je echt je emailadres ingesteld staan als [email protected], of is dat alleen om het aan ons te laten zien? domein.nl bestaat namelijk niet, en daar checkt de Casema mail server dus op (tegen spam enzo).
mijn email adres is niet @domein.nl hier staat normaal wat anders. dus dat is het probleem niet!
Als ik naar andere adressenemails stuur is er niks aan de hand, alleen bij het desbetreffende casema adres! Wel vreemd dat het bij andere adressen dus wel goed gaat!?
Ik had ook al het idee dat het iets met de uitgaande mailserver te maken had! Ik heb namelijk ook al vanaf thuis verstuurd en daar gaat het wel maar daar gebruik ik noodgedwongen een andere smtp!
Dus de oplossing is isp bellen?! Zelf iets instellen is dus geen optie?
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.