20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    nonkel jan

mail en ongewenste reclame

Als ik een email aankrijg van een bepaalde persoon en ik druk op ongewenste reclame, krijgt die verzender daar dan een mail van aan ?

Want het valt mijn op vanaf dat ik op ongewenste reclame druk
    dat ik van die persoon veel of minder of zelfs geen mails van aankrijg
    (ook niet in de map ongewenste reclame die ik handmatig ledig)

Jan

Bijdrager
    iJoost

Nee, het zorgt er alleen voor dat jij er minder last van hebt.

En je moet ‘m “leren” he. Als je op die knopt drukt dan wordt ie weer een klein beetje slimmer. Zo kun je ook dingen uit de ongewenste reclame terughalen met die knop. Leert ie ook van. Net zo lang tot ie feilloos weet wat jij reclame vindt en wat niet.

Bijdrager
    MarcelK

‘Leert’ ie trouwens wel als je de map ‘Ongewenste Reclame’ leeg gooit?

Hij ziet dan niet meer wat die ongewenste reclame was…

Bijdrager
    iJoost

Ja. Hij houdt een soort bestand bij met kenmerken (en dat kan van alles zijn, daarom kan ie de gekste soorten spam leren herkennen) van de mailtjes die jij positief en negatief gemarkeerd hebt. En daar doet ie het mee. Soms is er een nieuwe soort spam. Dan moet je ‘m even weer bijleren maar daarna weet ie dat ook weer. Hoe meer je ‘m corrigeert als ie het fout doet hoe beter hij wordt.

Bijdrager
    MDF

Ik krijg nogal wat mails in de map “ongewenste reclame” die dat niet zijn. Zo bv de meldingen van dit MACOSX-forum. :P

Hoe kan ik mail duidelijk maken dat hij deze forum-berichten absoluut NIET als reclame moet beschouwen maar gewoon in de inbox moet laten staan? Ik sleep ze nu terug handmatig naar de inbox, maar is dat de correcte manier ? Want bij de volgende forummelding is het terug vandattum…

Bijdrager
    Esquare
    ”MDF”

Hoe kan ik mail duidelijk maken dat hij deze forum-berichten absoluut NIET als reclame moet beschouwen maar gewoon in de inbox moet laten staan? Ik sleep ze nu terug handmatig naar de inbox, maar is dat de correcte manier ?

Nee, dat is zeker niet de correcte manier, want zo leert Mail dus helemaal niks! Je moet als je zo’n bericht selecteert eerst aangeven dat het geen reclame is, voordat je het waar dan ook naartoe versleept. Als het goed is, is dat na een paar keer niet meer nodig.

Bijdrager
    MDF

Je moet als je zo’n bericht selecteert eerst aangeven dat het geen reclame is, voordat je het waar dan ook naartoe versleept.

Ok, maar hoe doe je dat ? Ik zie zo 1-2-3 niet waar ik dat mail kan vertellen :mrgreen:

PS heeft even geduurd eer ik zag dat er een reactie was, het mailbericht van Macosx-forum stond in de map reclame… ;-)

Bijdrager
    nonkel jan

Selecteer de betreffende mail (in de postbus Ongewenste reclame”)
    En dan zie rechts juist boven de mail een knop met “Geen reclame”
    gewoon daarop drukken

En de VOLGENDE keer als je van die afzender een mail krijgt komt ie in de postbus “inkomend”

Bijdrager
    MDF

Ik zie dat dus niet he :?

Boven de mail krijg ik (in volgorde)

Verwijder / Reclame / Antwoord / Antwoord Allen / Stuur door / Druk af

and that’s all… Mis ik iets ?

Bijdrager
    Esquare
    ”MDF”

Boven de mail krijg ik (in volgorde)
    Verwijder / Reclame / Antwoord / Antwoord Allen / Stuur door / Druk af

Vreemd, dat zou betekenen dat er dingen in je Reclame-map terechtkomen zonder dat ze als reclame worden bestempeld… :?
    Kijk eens in de Voorkeuren van Mail. En dan met name in de rubriekjes Regels (heb je daar iets in staan?) en Reclame (wat zijn je instellingen hier?).

Bijdrager
    MDF

Zo staan mijn instellingen bij Mail / Voorkeuren / Reclame en bij Geavanceerd…
    En in de regels van mail staat “Naar Junkmail” als tweede item in de rij en dit staat aangevinkt :?

Bijdrager
    Esquare
    ”MDF”

En in de regels van mail staat “Naar Junkmail” als tweede item in de rij en dit staat aangevinkt :?

Deze laatste begrijp ik niet: hier worden dus berichten naar de lokale reclamemap verplaatst, zonder dat ze als reclame gemarkeerd worden. Dat is toch niet de bedoeling of wel?

Bijdrager
    MDF

Deze laatste begrijp ik niet: hier worden dus berichten naar de lokale reclamemap verplaatst, zonder dat ze als reclame gemarkeerd worden. Dat is toch niet de bedoeling of wel?

Heb deze regel nu uit gezet.

Hoe staan bij jou dan alle instellingen ?

Bedankt voor je hulp :D

Bijdrager
    michelvdb

[URL=http://imageshack.us][/URL]

Met ‘Afzender komt niet voor in geadresseerdenoverzicht’ is er één caveat: haal éérst de spammers uit dat geadresseerdenoverzicht voor je die regel toepast zoniet blijft wat van die adressen komt ongemarkeerd als ongewenste reclame.

Bijdrager
    Esquare

Volgens mij hebben de instellingen van michelvdb alleen een functie als je in het scherm daarvoor (het bovenste plaatje van MDF dus) ‘Voer aangepaste taken uit’ hebt geselecteerd. Dat hoeft niet per se. Zelf heb ik dezelfde selectie als MDF (Verplaats naar postbus…), maar dan wel ook een kruisje voor de beide ‘Afzender van..” opties.

Bijdrager
    michelvdb

De ‘gewone’ Ongewenste reclame-instellingen zijn bij mij als volgt:

[URL=http://imageshack.us][/URL]

Bijdrager
    MDF

Ik heb dezelfde instellingen overgenomen als die van jou Esquare, en ook die van michelvdb. Heb ook het geadresseerdenbestand eens opgeschoond.

Ben benieuwd… :D

Bijdrager
    MDF

En dan hier “het rapport”

Ik blijf ALLE mails binnenkrijgen in de map “reclame”.
    Behalve hier en daar een waarvan ik voor de afzender een “slimme map” hebt gemaakt met een regel. Maar 99% van alle mails nog altijd in map reclame. Ook de mails dus van Macosx…

Wie weet raad …

Bijdrager
    forum romanum

Zo te zien heb je bij de opties ‘Pas niet toe op’ de 3 vinkjes niet gezet. Dus
    ook mail die aan je volledige naam is gericht en van afzenders die in je adressenboek staan gaan nu rechtstreeks naar de reclamebak.

Bijdrager
    MDF

Zo te zien heb je bij de opties ‘Pas niet toe op’ de 3 vinkjes niet gezet.

Toch wel hoor, sinds 8 juli al… :D

Ik heb dezelfde instellingen overgenomen als die van jou Esquare, en ook die van michelvdb. Heb ook het geadresseerdenbestand eens opgeschoond.

En toch nog in die reclamemap komen…

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.