11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    frits jansen

mail en mijn bijlages…

dag forum,

als ik een verstuurde mail met bijlage (bv een foto) archiveer in een door mij gewenste postbus,
    dan wordt ie daar zonder de bijlage in bewaard…

gevolg is dat ik later niet meer kan zien welke bijlage ik heb verstuurd..

weet iemand hoe dit te veranderen zodanig, dat de bijlages ook gearchiveerd worden?

met vriendelijke groet

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

In welke mailer?

Bijdrager
    frits jansen

in de Mail van Apple….

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik heb de archiveerfunctie nog nooit gebruikt, dus ik kan je er niet mee helpen, behalve dan misschien door te vragen: waarom archiveren mensen überhaupt berichten? Of om het anders te stellen: wat doet dit dat je niet ook kunt bereiken door de mailtjes in een postbus te zetten? In de tijd dat mailtjes relatief veel schijfruimte innamen (ik had ooit een paar honderd megabyte aan bewaarde mailtjes op een schijf van een paar gigabyte) had het denk ik wel nut, maar met de schijfgroottes van tegenwoordig maakt het amper meer uit, zou ik denken.

Bijdrager
    KarelWillem

Als je communiceert met iemand en tijdens die communicatie nog wilt kunnen zien wat jij eerder hebt verstuurd, is het wel handig als je de mails inclusief bijlages kunt bewaren.

Ik denk dat de opzet van Frits is.

Ik heb de postbussen Bestellingen, Bewaren en Nog te doen.
    Daar schuif ik de mails in die nog aandacht behoeven.
    Daarbij worden de bijlages altijd bewaard, ook bij door mij verzonden e-mails.

Bijdrager
    frits jansen

ja inderdaad!…. ik schuif bepaalde mail in een bepaalde postbus om later…voorheen werden de bijlages van de mails ook keurig bewaard, maar al enige tijd is dat dus niet meer het geval…mijn vraag is dus: hoe kan ik dat herstellen?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb geen idee.;)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    KarelWillem op 05 december 2016

Als je communiceert met iemand en tijdens die communicatie nog wilt kunnen zien wat jij eerder hebt verstuurd, is het wel handig als je de mails inclusief bijlages kunt bewaren.

Natuurlijk. Dat is dan ook niet het punt van mijn vraag:)

Ik heb de postbussen Bestellingen, Bewaren en Nog te doen.
    Daar schuif ik de mails in die nog aandacht behoeven.
    Daarbij worden de bijlages altijd bewaard, ook bij door mij verzonden e-mails.

Maar dat is precies wel mijn punt: als je een postbus (of meerdere) maakt waar je mailtjes naartoe verplaatst die je wilt bewaren, dan hoef je de hele archiveerfunctie niet te gebruiken, terwijl je toch alles van de mailtjes houdt én ze gewoon meegenomen worden wanneer je bijvoorbeeld een zoekopdracht intikt of een slimme postbus maakt.

frits op 05 december 2016

ja inderdaad!…. ik schuif bepaalde mail in een bepaalde postbus om later…voorheen werden de bijlages van de mails ook keurig bewaard, maar al enige tijd is dat dus niet meer het geval…mijn vraag is dus: hoe kan ik dat herstellen?

Wacht … dus je gebruikt níét de menuoptie Bericht → Archiveer? Want als je een bericht verplaatst naar een andere postbus, dan zouden bijlages e.d. gewoon mee moeten komen. Als dat niet zo is, is er iets anders aan de hand dan een niet-aangezette optie of zo.

Bijdrager
    KarelWillem

Je maakt een lang verhaal, van iets wat al lang duidelijk was.

…dus je gebruikt níét de menuoptie Bericht → Archiveer?

Nee dus.

Het woord ‘Archiveer’ in de start-post zette je op het verkeerde been, omdat dit ook een functie is in mail.
    Maar als je tussen de regels door las, was het best duidelijk dat het niet specifiek over de archiveer-functie ging.

Bijdrager
    frits jansen

inderdaad, nee dus…en het probleem is helaas nog niet opgelost…niettemin bedankt voor de reacties…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je maakt een lang verhaal, van iets wat al lang duidelijk was.

Die neiging heb ik, ja.

Maar als je tussen de regels door las, was het best duidelijk dat het niet specifiek over de archiveer-functie ging.

Daarom vind ik dat het handig is als mensen goed uitleggen wat er aan de hand is en wat ze precies doen, dan is er minder onduidelijkheid, en ook minder vragen en opmerkingen als die van mij:)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.