10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Sisamnes

Mail en Mac OS X Server Panther

Ik begin stilaan wanhopig te worden: het lukt maar niet te mailen over het internet met Mac OS X Server Panther vanachter een router. Ik heb het ganse OS opnieuw geïnstalleerd met een directe kabelaansluiting en dan werkt het wel. Ik heb nochthans alle poorten geforwarded enz. Waar zou het probleem kunnen zitten? Lokale mail werkt dus wel, via het net niet?! Andere services zoals ftp, www, enz. geven geen probleem. Iemand een idee?

Bijdrager
    Nitro

Wat bedoel je met mailen over internet? Staat je poortje 25 niet toevallig dicht bij je provider?;-)

Bijdrager
    Sisamnes

Hoe kan ik dit te weten komen? DNS provider (Registerfly.com) en Internet provider (coditel Brussels). Andere services werken ok. Als men coditel een vraag stelt, krijgt men nooit antwoord en telefonisch geraak je er niet door. Gelukkig zijn er anders nooit problemen. Het ip-adres is vast.

Bijdrager
    Nitro

Staat op hun site:

Welke ‘poorten’ worden geblokkeerd door Coditel ?

Answer:

Coditel blokkeert enkel poort 25 (Inbound en Outbound met toelating smtp.coditel.net)

Denk dat je een smarthost moet instellen voor het afleveren van je mail.

Bijdrager
    Sisamnes

Smarthost? Waar kan ik informatie vinden hoe je dit moet doen?

Bijdrager
    Nitro

Sorry, misschien dat iemand kan bijspringen, van Mac OS X Server heb ik nog geen kaas gegeten.

Bijdrager
    HSL

als poort 25 dichtzit bij je provider kan het niet..

ik zou zeggen.. bellen om te vragen of ze hem open zetten of
    overstappen naar een provider waar hij niet dichtstaat.

Bijdrager
    Sisamnes

Kan je geen andere poort gebruiken? In bijvoorbeeld windows xp (in oullook) kun je het nummer van de smtp poort wijzigen. In in Mac OS X Server?

Bijdrager
    HSL

ja maar waar komt je mail dan op binnen op de server?

mx records kijken altijd naar poort 25 en dat kan je niet aanpassen.

Bijdrager
    Sisamnes

ok, bedankt, ik zal mijn provider eens proberen de duimschroeven aan te zetten. Is dit om spam te vermijden?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.